19 Reacties
3 jaar geleden
Ja we zouden het ook op zijn Nederlands bedoelen dus “Lee-ja” en niet de Engelse uitspraak “Lia”, het is namelijk ook geen Engelse naam.
Vooralsnog spreekt het meerendeel het dus uit op de manier zoals wij het zouden bedoelen dus dat is wel fijn.
Alleen is de betekenis niet zo mooi: “vermoeiend” in het Hebreeuws. Maar vind de naam zo mooi dat ik het zonde vind om hem daarom niet te kiezen.. maar brengt me soms wel wat aan het twijfelen/maakt me onzeker.
3 jaar geleden
Reactie op ZwangereLotte
Ja we zouden het ook op zijn Nederlands bedoelen dus “Lee-ja” en niet de En ...
Vind t ook een super mooie naam! En Idd wat gezegd wordt, hoe vaak zoekt iemand betekenis van een naam op?? Heb ook idee dat sommige namen meerdere betekenissen hebben afhankelijk van de site waar je op lijkt.
3 jaar geleden
Zou hier toch wel voor Lia gaan bij het uitspreken. Maar als je het niet erg vindt om mensen één keer te verbeteren dan zou ik het gewoon doen. Mooie naam!
3 jaar geleden
Reactie op Lizziesbaby
Zou hier toch wel voor Lia gaan bij het uitspreken. Maar als je het niet er ...
Mag ik vragen waarom je dan aan Lia denkt bij het zien van Leah? Als in: waarom heb je Engelse associaties daar ben ik nieuwsgierig naar :)
Ik overweeg namelijk om die reden ook Leia omdat dat minder snel verkeerd uitgesproken wordt..
3 jaar geleden
Lee-jaa
Maar laat je niet leiden doordat ander het mogelijk anders uitspreken. Mijn dochter heet Juliët (juu-lie-jet). Tig mensen zeggen Sjuuliejet. Dan is het gewoon verbeteren en klaar 😊
3 jaar geleden
Reactie op MarijkeYoshi
Lee-jaa
Maar laat je niet leiden doordat ander het mogelijk anders uitsprek ...
Ja klopt helemaal wat je zegt.. denk dat de hormonen mij extra onzeker maken. Vind het uitzoeken van de naam zoiets groots! ☺️
3 jaar geleden
Reactie op ZwangereLotte
Mag ik vragen waarom je dan aan Lia denkt bij het zien van Leah? Als in: wa ...
Ja geen idee, dat is gewoon een gevoel denk ik. Ken ook niemand met de naam, komt bij mij over als een Engelse naam dus vandaar. Bij Jade denk ik dan weer eerder aan Ja-de dan aan Djee-d. Maar dat is omdat ik een Ja-de ken...
Hoe spreek je Leia uit dan? Lei-a of Lie-a? Dan kom ik sowieso niet meer op Lee-a namelijk.
3 jaar geleden
Reactie op Lizziesbaby
Ja geen idee, dat is gewoon een gevoel denk ik. Ken ook niemand met de naam ...
Hmm ja ik snap je dankjewel!
Leia spreek je eigenlijk uit zoals je het schrijft: Lei-a. Maar het verschil is dat dat in het Engels wel op die manier wordt uitgesproken en niet plots “Lia” wordt ;)