9 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook terwijl het een enorme vreetzak was! Heel normaal op deze leeftijd maak je niet druk. Gewoon groente en fruit blijven aanbieden of bijv smoothies maken voor tussendoor. Ik geef haar ‘s avonds een glas (haver)melk met gemalen havermout als een soort papje dat vult erg.
5 maanden geleden
Hier grofweg:
- Ontbijt met pap (200 ml melk met graanontbijt)
- Tussendoor 1 stuk fruit
- Lunch 2 boterhammen als (op de opvang soms zelfs 3 🤭)
- Na slaapje yoghurt/kwark, klein bakje zo’n 100 gram
- Rond 16:30 nog een snack (maiswafel, rijstwafel, volkoren koekje bijvoorbeeld)
- Avondeten 200-250 gram, met de pot mee is nog een uitdaging dus vaak eet ze nog alleen en wij als ze op bed ligt
- Voor het slapen nog een fles melk 150 ml
Ook hier gaat het wel wisselend met eten, vooral ‘‘s avonds met de pot mee, maar over het algemeen een goede eter en drinker 🙌
5 maanden geleden
Hier ook echt heel slecht eten sinds een tijdje, brood gaat er bijna niet in en avondeten ook nauwelijks. Ik vind het echt lastig om niet te vervallen in allemaal alternatieven aan te bieden want hij heeft dat echt in No-time door. Maar ik heb het idee dat hij zelfs iets is afgevallen…
Zo lastig!
5 maanden geleden
Ontbijt soms halve cracker en een plak (vegan) kaas. Tussendoor 1 druifje en soms ineens 2 repen meloen. Tussen de middag halve rijstwafel en soms een hele. Tussendoor nog een hapje fruit en 's avonds met de pot mee een paar hapjes 😬 oftewel bijna niks. Nou moet ik wel zeggen dat hij door onverklaarbare buikpijn pas met 12 maanden echt begonnen is met vaste voeding en nog veel borstvoeding drinkt. Maar hij groeit en gaat elke dag wat meer eten. En als hij ziek is eet hij weinig tot niks en pakt het daarna weer op 😁
Vanaf 1 jaar hebben ze ook minder nodig omdat ze minder hard groeien dan dat eerste jaar. En ze worden kieskeuriger.
5 maanden geleden
Ontbijt: 2 broodjes. Tussendoor: 2 stuks fruit. Lunch: afwisselend brood, warme havermout, bananen pannenkoekjes. Tussendoor: cracker met pindakaas/rijstwafel/meer fruit/komkommer. Avondeten: met de pot mee. Ene keer gaat beter dan de andere. Bed: koemelk 200 ml
5 maanden geleden
Ontbijt: 2 boterhammen met verschillend beleg en melk (soms ook havermout)
Tussendoortje: 2 crackers met beleg
Lunch: 2 boterhammen met verschillend beleg en wat fruit of groenten (soms pannekoekjes / omelet / roerei oid)
Tussendoortje: fruit en / of haverkoekje / soepstengel
Avond: met de pot mee en dan nog een beetje yoghurt
En de hele dag door water tot zijn beschikking
5 maanden geleden
Ontbijt: 2 boterham met beleg
Tussendoor: stuk fruit
Lunch: 2 boterham met beleg (op de opvang krijgt hij ook nog een extra cracker)
Tussendoor: fruit/groente of andere snack.
Avondeten: met de pot mee en nog een yoghurt of kwark toetje na.
5 maanden geleden
Hier ook geen avond eten, tenzij het hamburgers zijn met appelmoes. Maar zodra er bijvoorbeeld nasi op tafel staat, hoeft ze niks. Soms een boterham.
Vanaf dat ze s morgens wakker is tot het avond eten;
2 boterhammen
Stuk fruit / knijpfruit
Krentenbol
En nog 2 flesjes melk op een dag