19 Reacties
10 maanden geleden
hier is vooral paprika favoriet, maar tomaat druiven komkommer eigenlijk gaat alles er wel in. Mocht je overdags tijd hebben maak ik ook wel een banenenpannenkoekjes enkel met banaan en ei, is hier ook een succes. Hier vaak wel 2 stuks fruit per dag ze roept de hele dag door appel 😅 rijstwafel gebruiken wij trouwens ook vaak als tussendoortje.
10 maanden geleden
Hier ongeveer 2 stuks fruit per dag en vaak nog een beetje gedroogd fruit (abrikozen, dadels, bio rozijntjes).
Qua groenten, komkommer geef ik altijd het middelste deel in reepjes, tomaat in schijfjes. Rauwe wortel doe ik nog niet. Paprika reepjes even kort voorkoken.
Ik geef ook regelmatig zonnatura kikkererwtenwafels als tussendoortje, zit niks slechts in.
10 maanden geleden
Mijn dochter geeft nu zelf aan wat en wanneer ze wilt snacken. Meestal wil ze wat komkommer, cracotte, stukje banaan, paar druiven, mandarijnen/ pomelo. Ik geef liever een mix van verschillende fruitsoorten ipv een hele appel of banaan.
Komkommer geef ik enkel het middelste gedeelte, tomaten is ze geen fan van.
10 maanden geleden
snoeptomaatjes en dan door de helft gaan hier prima. komkommer dun gesneden sabbelt en kauwt ze ook goed op. We geven ook nog maisvingers.. Qua fruit zou ik me niet te druk maken over het gewicht, kijk naar wat je kindje wilt. Ik geef meestal 1 stuks fruit ongeacht de grote in de ochtend. In de middag krijgt ze ook nog zo'n knijpfruitje omdat m'n oudere dochter van bijna 3 jaar dat ook eet. (iets met jaloezie haha) Verder heb je nog om te geven volkoren soepstengels of gewone soepstengels.
10 maanden geleden
Hier krijgt ze 's ochtends 2 stuks fruit en in de middag als snack een schaaltje met verschillende dingen, meestal een volkoren soepstengel, paar maischipjes, paar rozijntjes, stukjes tomaat, stukje sinaasappel en bijna altijd een snackpaprika. Dat laatste eet ze zo uit het vuistje op en bijt ze zelf af.🙈 Gaat altijd goed en vind ze heerlijk.😊
10 maanden geleden
Snoeptomaatjes in kwartjes gesneden gaat echt heel goed hier. Ze echt dol op tomaten. Worteltjes en paprika kan je gekookt geven. Dan zijn ze zacht. Komkommer bieden we ook aan maar wordt vaak genegeerd door mevrouw.
‘Solid starts’ kan een goede app voor je zijn. Is nog gratis ook 😉 Kindjes kunnen meer aan dan je denkt. Vooral belangrijk dat ze het eten zelf naar hun mond brengen.
10 maanden geleden
Ik geef soms wel meer dan 2 stuks fruit. Maar geef ook wel avocado, cherrytomaatjes (in kwartjes gesneden), en komkommer (geschild en dan door de helft). Verder krijgt ze in principe geen koekjes, maar wel dadelreepjes van de kleine keuken of rozijntjes.
10 maanden geleden
Hier krijgt hij (15 mnd) ook veel vers fruit. Het is heel gezond en het heeft voldoende vezels om de suikers langzaam te laten opnemen. Hij krijgt het bij elke maaltijd, wat er 3 per dag zijn, en eigenlijk alleen einde middag een snackje, wat vaak een banaan is 😆 De binnenkant van een komkommer gaat er ook goed in, of de knijpzakjes van Ella. Rijstwafel met Philadelphia is altijd een succes en garant voor tenminste 15min geen kind aan hem hebben 🤣 Tomaat vindt ie niks 😬 Op de opvang zie ik hem einde dag regelmatig met een soepstengel of rozijntjes, en dat is ook prima voor die twee dagen dat hij gaat.
10 maanden geleden
Hier 2 stuks fruit per dag. Vaak een stuk door de havermout bij 't ontbijt en als tussendoortje nog iets. Verder zijn maiswafels, soepstengels (volkoren), af en toe een maria koekje en komkommer in de lengte maar dan door vieren gesneden favoriet. Oh, en volle yoghurt gaat er ook altijd in.
10 maanden geleden
Vaak 2 stuks als tussendoortje: tomaten Komkommer crecker rozijntjes dadels
10 maanden geleden
Ja hier ook veel fruit hoor! Ook als toetje (eten we niet elke dag overigens). Vind ik inderdaad ook veel gezonder dan veel van de alternatieven…
Verder minimaal 1x per dag een groente snackje. Wij hebben ook een tomaten monster, maar de binnenkant van een komkommer wil ook heel goed. Of courgette (ook rauw), gekookte worteltjes etc. Inderdaad wel bereid op een manier waarop het goed te verwerken is. Ze heeft nog niet zo veel kiezen dus bijv wortel julienne of de schil van komkommer willen nog niet echt. En altijd klein genoeg gesneden ☺️
10 maanden geleden
Wij geven ook soms 2 stukken fruit op een dag. Ze klapt al in haar handjes als ze een mandarijntje ziet. Ik let niet op de grams. Groentjes sowieso gehalveerde snoeptomaat vind ze heerlijk (niet doen als het niet vertrouwd mijn dochter kauwt goed) , komkommer in reepjes zonder scheel, wortel inderdaad eigenlijk alles.