17 Reacties
2 jaar geleden
Zoveel als hij wil.. Meestal groentepap 250 a 300 gr en fruitpap 200 gr. Zoontje is bijna 8 maanden Wel nog gemixte voeding 😀
2 jaar geleden
Fruit geven wij vaak 1 gestoomde appel met een kwart van een banaan of sinaasappel, noem maar op. Wij geven stukjes ipv papjes .
Groenten zoveel zij kan eten, ze begint meestal met zelf stukken te eten en eindigt in geprakte stukken die ik dan met de lepel geef. Stukje vlees knabbelt ze zelf op.
2 jaar geleden
Heel stuk fruit, of in stukjes of even in de blender met wat yoghurt en granen.
Groente een heel potje en dan een bakje appelmoes als toetje. De kookkunsten van z’n ouders waardeert dit mannetje nog niet 😂
2 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 9 maanden. Krijgt 200 gram fruit, dit eet hij al een tijdje niet meer helemaal op. Hij krijgt 200 gram groente + een yoghurttoetje ca 50 gram.
2 jaar geleden
Reactie op Waterval
Ik weeg het niet. Op de opvang doen ze dat wel en is meestal 400gr groenten ...
400gram? Voor een baby 8 maanden? Dat lijkt me wel behoorlijk veel 😨
2 jaar geleden
Ik gaf zelf steeds niet meer dan 200 gram. Maar het cb zei dat je gewoon moet geven wat ze willen. Jij bepaald wat, je kleintje hoeveel.
2 jaar geleden
Reactie op jootjeSchil
Ik gaf zelf steeds niet meer dan 200 gram. Maar het cb zei dat je gewoon mo ...
Het lastige is dat mijn zoontje een beetje door blijft eten en het er even later weer uit Komt. Hij kreeg tot een week geleden 100 gram fruit en 100 gram groente en nu 200gram fruit en 200gram groente en met beide is hij tevreden. Ik vond 100 een beetje weinig maar als ik dit zo lees is 200 misschien weer net wat teveel dus denk dat ik dan 150 en 150 het beste kan doen
2 jaar geleden
Reactie op Kleintjevd
Het lastige is dat mijn zoontje een beetje door blijft eten en het er even ...
Ik heb ook zo’n zoontje dat maar eet wat ik hem geef. Vandaar dat ik een minimum van 150 g hanteer (is de richtlijn van Kind en Gezin - Belgische CB) en hij mag iets meer als hij wil. Denk dat hij gemiddeld 170 of 180 g eet.
Is even zoeken, misschien kun je binnenkort een beetje meer aanbieden? Komt vast goed! Succes!