22 Reacties
één jaar geleden
Ik ben echt niet terughoudend met pcm. Bij pijn of ongemak door bijvoorbeeld tandjes maar ook toen ze lang achter elkaar verkouden was en hoorbaar pijn had bij het hoesten, krijgt ze paracetamol voor het slapen gaan. Iedereen een betere nachtrust en dit zou ik voor mezelf ook doen. Bij enkel koorts krijgt ze overigens geen paracetamol. Heeft geen zin.
Denk dat er nu 2 pakjes doorheen zijn in 13 maanden en er zijn er 2 aangebroken.
één jaar geleden
Het zal bij elk kindje anders zijn, maar misschien kun je kamille zetpillen halen als alternatief? Die zijn bij Weleda te verkrijgen via doktersrecept geloof ik.
Ons zoontje is 14 maanden en heeft denk ik 5 paracetamol zetpillen gehad, en een zelfde aantal kamille pillen. Hij gaat sinds eind november naar het KDV dus is wel aan de lopende band ziekig, maar alleen als hij echt pijn heeft en veel huilt, krijgt hij een pil. Altijd eerst een kamille pil en als het dan niet helpt, een gewone zetpil. De eerste 24 uur laat ik hem ook gewoon koorts hebben, omdat het lijf ook de ziekte moet opruimen. Dat kan niet goed als de koorts onderdrukt wordt. Hij heeft ook nog nooit meer dan 1 dag koorts gehad, dus eigenlijk lost het zichzelf wel op (tot nu toe). Ik begrijp ook goed dat als je kindje oorontsteking heeft oid dat je er meer gebruikt, want dan heeft het echt pijn ❤️