49 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Wondertje1234
Ohhh dit zou ik ook graag als schema willen! Haha.
Hahahah nou hebben vanaf dag 1 enorm veel ellende gehad met slapen. Dit schema is heel fijn, maar ze komt s nachts helaas nog 2x voor de fles. Als ze door zou slapen zou ik zo blij zijn🤣
één jaar geleden
Tussen 06:30 en 07:00 wakker
09:30 - 10:30 (maak haar wakker)
13:00 - 15:00 (maak haar wakker)
Tussen 18:30 en 19:00 naar bed
We hebben de afgelopen weken een heel slecht slapend kind gehad dus nu we grotendeels weer terug zijn in het oude ritme is wel fijn. Ze wordt regelmatig rond 23:00 uur wakker maar wat er dan aan de hand is, ik weet het niet. Soms honger, soms troost
één jaar geleden
Reactie op Noom92
Iemand een schema met een vroege vogel? Ons zoontje is van 4-11 en vanaf 04 ...
Volg! Hier ook een vroege vogel. Wij proberen
09.00-10.30
13.00-15.00
18.45-05.30
Maar meestal is ze wel rond half 5/5u wakker. We lezen wel dat het handiger is om ‘s ochtends een korter slaapje te doen, maar als we haar na een half uur wakker maken is ze daarna veel te moe. Die slaap moet ergens ingehaald worden. Wij stoeien ook met de oplossing om de boel te verschuiven ‘s ochtends…
één jaar geleden
Reactie op Mommiejam
Ja precies het zelfde. Opeens om 11 uur wakker en soms wel fles soms niet e ...
Precies! Ik hoop dat dit snel voorbij gaat 😅
één jaar geleden
Hij wordt opeeens weer om half 5 wakker. Ik snap er helemaal niets van. Hij ging zo lekker tot half 7/ 7 uur.
We leggen hem tussen half 7 uur in bed.
2 dutjes! Ik maak hem nooit wakker. Nooit bij een kind gedaan.
9-10:30
14:00 -15:45 uur
Zoiets ongeveer.
Heb vanmorgen wel een fles voor hem gemaakt en verschoond in bed en hij sliep wel door tot half 8. Was zooo lekker. Maar laatste weken krijgt die om half 5 fles en dan is die 6 uur zeker klaarwakker.
Waarom???
één jaar geleden
Reactie op sara2020
Hij wordt opeeens weer om half 5 wakker. Ik snap er helemaal niets van. Hij ...
Wij hebben nu sinds paar dagen dat ze ook om half 5 al wakker is 🫠.
Flesje erin & mevr slaapt weer tot 07:30..
één jaar geleden
Ik ben jaloers op alle slapers hier 😂
Ons mannetje (23-11) is zo’n type die a) niet veel slaapt per 24u (13u max, al maaaaaanden), en b) misschien een handvol keer heeft doorgeslapen (= meer dan 5u achter elkaar). We hebben alles geprobeerd (wakkertijden, slaaptijden, associaties ontkoppelen, enz.), behalve laten huilen, en het maakt allemaal geen hol uit. Inmiddels hebben we voor nu zijn optimale schema ontdekt waardoor hij minimaal (lees gemiddeld 3 keer) wakker wordt ‘snachts en met mazzel tot 7:30 slaapt.
6:30-7:30 wakker
10-11 slaapje (niet wakker maken)
15-16 slaapje (wel wakker maken)
20:30 slapen
Tijden zijn flexibel
Hierbij moet hij overdag echt niet meer dan 2 uur totaal slapen, liever iets korter, anders is hij om 5u wakker 😅
Phoenix is een mega blije baby, huilt heel weinig, en gaat echt niet slapen als zijn wakkertijden korter zijn, dus het is wat het is 🤪
Oh en begin van de nacht in zijn eigen kamer (maar pas sinds hij 10 maanden is) en al hij onrustig blijft, halen we hem bij ons in bed 🥰
één jaar geleden
Reactie op Noom92
Iemand een schema met een vroege vogel? Ons zoontje is van 4-11 en vanaf 04 ...
Lieve Noom, misschien kun je mijn andere post hier even lezen. Kan het zijn dat jouw kindje misschien teveel slaap per 24u krijgt? Voor ons werkt de “Hollandse” bedtijd (in andere culturen gaan ze veel later) echt niet - dan is bij mega vroeg wakker ❤️
één jaar geleden
Reactie op Floortje vB
Lieve Noom, misschien kun je mijn andere post hier even lezen. Kan het zijn ...
Dankjewel Floortje, het probleem is alleen dat Job echt mega zeurderig wordt in de avond. Huilen, driftbuien dus hem later in bed leggen is bijna geen doen op die manier. Maar ik heb wel iets van je advies gevolgd. Gisteravond is hij om 19:30 naar bed gegaan (dat is voor zijn doen ‘laat’ en hij werd om 06:00 wakker.
Dus we gaan proberen dit erin te houden, plus inderdaad minder overdag te laten slapen, of 1 lang slaapje en 1 kort slaapje en wakker maken 🙏🏽.