49 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Noom92
Iemand een schema met een vroege vogel? Ons zoontje is van 4-11 en vanaf 04 ...
Mijn kindje is ook van 4-11 en heeft letterlijk bijna 6 maanden gehad dat ze standaard om 5u wakker werd, wat we ook probeerden, niks hielp. Het was dus echt haar ritme. Dit resulteerde ook in een vroege bed tijd in de avond; 18-18.15 max. dit oprekken werkte niet. Wij hebben het dus geaccepteerd voor wat het was en meegegaan in die flow. Heel pittig, iedere dag 5u maar het was ook niet anders. Sinds een klein maandje wordt ze ergens tussen 6-7u wakker, vaak rond 6.30u. Ze gaat nu ook iets later naar bed, rond 18.45-19u, soms nog wat later. We hebben er niks voor gedaan, het gebeurde ineens vanzelf… Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat het uitzitten is en het vanzelf ooit beter wordt 🤷🏻♀️ maar het is wel pittig voor jezelf natuurlijk 😖
Anyway; je vroeg naar een schema. Toen onze dochter vroeg wakker werd zag het er ongeveer zo oud. We hielden zoveel mogelijk het 2-3-4 ritme aan.
5u wakker
7-7.15 weer naar bed. Vaak deed (en nog steeds overigens) ze dan een lang slaapje. Dus ergens rond 9.15-9.30u weer wakker. Dan weer naar bed rond 12.30-13u en dan sliep ze vaak tot 14u-14.30u. Daarna rond 18-18.15 de nacht in. Over de dag gezien zat ze altijd wel rond 3-3,5u aan slaaptijd.
Hopelijk heb je er iets aan. Succes!
één jaar geleden
Ons enige schema is dat ze om 19:30 naar bed gaat 😅 en sinds een paar weken wilt ze nu ineens weer een fles ‘s nachts 😮 meestal rond half 8 wakker en overdag slaapt ze met wat geluk 1,5 uur
één jaar geleden
Onze dochter is van 8-11
Sinds een paar weken slaan we het ochtend slaapje over anders slaapt ze smiddag maar heel kort en red ze het niet tot savonds.
Wakker tussen 7 a 8 uur.
Tussen 12.00-13.00 naar bed en slaapt ze tot 14.45-15.30
Savonds tussen 18.30/19.00 naar bed.
Het wisseld een beetje maar zo is het de laatste weken.
Soms is ze sochtends veel eerder wakker door grote broer en dan leg ik ze sochtends voor mag 45min op bed.
één jaar geleden
Reactie op Noom92
Dankjewel Floortje, het probleem is alleen dat Job echt mega zeurderig word ...
6u is al een stuk beter! 🥳 Het is een beetje zoeken naar wat het beste werkt voor je zoontje (zijn humeur is hierin leidend 😉), maar zo te horen zitten jullie op de goede weg - heel fijn! 🙏🏻