34 Reacties

2 jaar geleden

Heeel herkenbaar!! Pff ik weet het ook niet meer en het is mijn eerste. Ook bijna 10 maanden en is ook geen volle baby. En heeft ook om 21.00’uur een fles gehad komt ook in de nacht voor fles. Wordt helemaal leeg gedronken dus dan denk ik toch door de honger. Ik plan zovaak eetmomenten en varieer van alles maar niks lijkt te werken. Wordt ook helemaal wild van de fles enige wat helemaal wordt leeg gedronken. Ik weet niet of dit met sprong 7 te maken heeft maar ik ben wel op….

2 jaar geleden

Ik heb een dochter van 10 maanden bijna. Wat wij hebben gedaan is de fles voor het slapen gaan 210 geven wat wij nu gaan doen is een pap fles er van maken in de avond dan kunnen ze langer verzadigd zijn. Ik geef 07:00 fles 180 cc 6 scheppen niet afschudden. Plus 1 boterham met smeerkaas. Om 10:00 krijgt ze een fruithapje en water. Water krijgt ze eigenlijk heel de dag door wanneer zij wil. 12:00 krijgt ze nu 1 boterham met pindakaas en boter en een fles van 150 cc 5 scheppen niet afschudden. Dan om 15:00 een yohurt zakje van elle plus 2 mais stengels. Een met perzik smaak een met groente smaak ook van elle. Als zij tussen de tijd van 15;00 en 18:00 nog honger krijg dan geef ik nog een koekje. Maar dit varieert. 18:00 avond eten dan daarna het bed ritueel en dan 19:00 nog 1 fles van 210 7 scheppen. Wat wij nu gaan doen is de fles van 12:00 afbouwen. Dus ik ga 1 boterham met pindakaas erbij geven. En savonds voor het slapen gaan een papfles geven.

2 jaar geleden

Het is ons laatst gelukt door bijvoorbeeld ook wat joghurt te geven en meer water aan te bieden. In deze fase gaan ze ook veel intwikkelen door te leren kruipen etc. Dit vraagt veel energie dus logisch dat ze juist ook veel honger kan hebben. In sommige gevallen kan je in plaats van een fles ook pap aanbieden. Ikzelf heb dat nooit geprobeerd maar heb mij laten vertellen dat het vult net zoals een fles. Succes en daarnaast niks is goed of fout misschien dat het over 2 weken weer heel anders is. Komt goed! En je doet het goed!

2 jaar geleden

Reactie op Mvrhappyzwanger

Heeel herkenbaar!! Pff ik weet het ook niet meer en het is mijn eerste. Ook ...
Kan ook zijn dat je kind gewoon graag van warme melk houd de mijne heeft dat ook als zij snachts wakker wordt en ik het idee heb dat ze echt niet meer kan slapen dan geef ik haar gewoon een fles. Ik ga pas echt flessen afbouwen als zij drinken laat staan. En anders gewoon lekker geven elk kindje is anders en iedereen doet het op zijn tijd.

2 jaar geleden

Reactie op elizaxx

Kan ook zijn dat je kind gewoon graag van warme melk houd de mijne heeft da ...
Nu je dat zegt! Mijn baby heeft dat ook en daarna slaapt die wel lekker daardoor door een warme flesje! Bedankt voor je schema in de reactie fijn zo voorbeeld! Ookal heb ik de topic niet zelf gestart maar zit in het zelfde schuitje. Mag ik vragen wat voor fles jij hebt. Voor de pap fles dan ga ik direct morgen halen en geven voor het slapen. Want ik dr Brown fles maar pap blijft zovaak vast zitten en is dan te dik ervoor. Heb je aub tips ik waardeer het echt heel erg!!!! Je helpt mij enorm mij hiermee

2 jaar geleden

Reactie op Mvrhappyzwanger

Nu je dat zegt! Mijn baby heeft dat ook en daarna slaapt die wel lekker daa ...
Ik heb ook de dr brown flessen. Ik heb ooit eerder een papfles gemaakt met rijstebloem toen heb ik bij de etos speen 9 gehaald dacht ik de grootste en die op de fles gedaan en dat groene ding eruit gehaald. Maar nu ga ik weer een papfles proberen want mijn dochter vond rijstebloem niks nu zag ik van nestle verschillende smaken en heb ik biscuit gepakt en dat zijn als het goed is al zakjes kant en klaar dus dan is de fles niet te papperig maar ook niet te waterig. Zal een foto hierbij doen maar dit ga ik nu proberen. Ik ga die papfles nu voor het eerst proberen. En dit heb ik bij de albertheijn gehaald.

2 jaar geleden

Reactie op elizaxx

Ik heb ook de dr brown flessen. Ik heb ooit eerder een papfles gemaakt met ...
Sorry, ongevraagde info: maar besef wel dat hier best veel suiker in zit 😅 Ik zou dat niet elke dag aan mn kindje willen geven. Zeg het voor het geval je het niet wist... En zo wel, dan mag je dit bericht negeren 🙏🏼

2 jaar geleden

TS: ik heb hetzelfde, helaas. Vooral snachts nog zeker 2 keer een fles ook, anders slaapt ie echt niet door.. Het CB raadde me aan om per fles een schepje minder te doen, tot nu toe gaat dat prima 🙏🏼

2 jaar geleden

Reactie op Miche Miche

Sorry, ongevraagde info: maar besef wel dat hier best veel suiker in zit 😅 ...
Er zit indd 5,4 gram suiker in per 100 gr. Dit is ook iets waarvan ik dacht mm. Ik neem aan dat dit 1 zakje is op 1 fles. Maar goed ik moet het nog uitproberen 😀 Maar ik ga het eerst proberen om eerlijk te zijn houd mijn kind niet echt van zoet maar wel van hartig voedsel. Dus krijgt heel weinig suiker binnen.

2 jaar geleden

Ik zou haar gewoon volgen.. vooral ook omdat je zegt dat ze te dun is.. dan heeft ze de melk nog hard nodig.. Zou dan nog niet gaan afbouwen. Je kindje geeft vanzelf aan wanneer het voor haar genoeg is..

2 jaar geleden

Reactie op Miche Miche

TS: ik heb hetzelfde, helaas. Vooral snachts nog zeker 2 keer een fles ook, ...
Slaap die dan wel beter door ik ben hier wel benieuwd naar handig al die tips ? Ik zou dan juist wel denken dat als die een schepje minder krijg zich dan nog minder verzadigd voel of merk je hier niks van? Misschien heeft het ook gewoon allemaal tijd nodig tot ze wat ouder zijn. En komt het vanzelf.

2 jaar geleden

Waarom wil je afbouwen? Voor baby's is melk de belangrijkste voedingsbron, ook met 10 maanden. Ze heeft er blijkbaar behoefte aan, dus ik zou het dan gewoon geven.

2 jaar geleden

Reactie op Karen90

Waarom wil je afbouwen? Voor baby's is melk de belangrijkste voedingsbron, ...
Omdat we dat destijds bij ons zoontje ook hebben gedaan, dat ging goed. Nu had het consultatiebureau het ook aangeraden omdat ze nu juist richting het: vaste voeding is de belangrijkste voedselbron gaat. Ik blijf het sowieso geven hoor want zolang het niet lukt met afbouwen ga ik haar niet ‘pesten’

2 jaar geleden

Lekker blijven geven. Tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding dus van afbouwen zou eigenlijk geen sprake hoeven te zijn

2 jaar geleden

Omdat we dat destijds bij ons zoontje ook hebben gedaan, dat ging goed. Nu ...
Mijn ervaring bij zowel de eerste als nu bij de tweede: afbouwen gaat vanzelf. Niet druk om maken en kijken naar je kindje. Het cb kan leuk in dat soort schema's en termijnen denken, maar ieder kindje is anders 😊

2 jaar geleden

Ik geef altijd de fles (4x 180+6) en ongeveer een uur later ontbijt/lunch en dinner +/-2u later. 7u wakker 180+6 8u ontbijt 9u dutje 11u 180+6 12u lunch 13u dutje 15u 180+6 17u dinner 19u 180+6 slapen Hij kreeg 210+7 maar dronk het niet meer leeg. Nu drinkt hij ze ook niet vaak leeg, maar ik minder nog niet want soms drinkt hij ze wel nog leeg. En zoals ze zeggen, tot 1 jaar belangrijkste voeding. Vandaar dat ik eerst melk geef en dan pas vaste voeding.

2 jaar geleden

Reactie op elizaxx

Ik heb een dochter van 10 maanden bijna. Wat wij hebben gedaan is de fles ...
Water krijgt ze wanneer zij wil, hoe geeft ze dat dan aan? Ik doe gebarentaal met mijn zoontje, maar hij doet nog niks terug. 😆

2 jaar geleden

Mijn dochter drinkt ook nog 5 tot 6 flessen per dag. Ze geeft echt aan dat ze ze wil, dus ik volg haar hierin. Verder krijgt ze gewoon 3x maaltijden op een dag. Eet vaak niet alles op maar ik bied het wel aan. Ze zal vanzelf wel meer van haar maaltijden gaan eten en minder flessen gaan drinken.

2 jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Mijn dochter drinkt ook nog 5 tot 6 flessen per dag. Ze geeft echt aan dat ...
Water geef ik ook heel de dag door trouwens😁

2 jaar geleden

En een tussendoortje aanbieden voordat ze toe is aan een flesje?