10 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies het zelfde. Ik heb ook aardig mijn standaarden moeten verlagen. Ik heb een robotstofzuiger gekocht van de lidl, 100 euro. Deze neemt t echt niet helemaal over maar ondersteund meer zeg maar. Ben er super blij mee. Doe hem aan als mn zoontje naar bed gaat, samen met hem. Dan de tussendeur dicht en de slaapkamer deur op een kier. Hij valt er dan mee in slaap en dat werkt.
2 jaar geleden
Als hij hier veel aandacht vraagt dan draag ik hem in draagzak en doe dan alle taakjes of ik ga naast hem op de grond zitten en vouw daar de was. Of we doen "samen" de afwas/vaatwasser. Dus tip: doe het samen. Geef dr een sok die ze mag opvouwen en in de wasmand leggen of aan jou geven en dan leg jij het erin. ookal kan ze dat nog niet echt dan heeft ze toch het idee samen iets te doen
2 jaar geleden
Ons zoontje vond een aantal maanden geleden de stofzuiger ook eng vooral door het harde geluid. In het begin hield mijn partner of ik hem vast en de ander deed de stofzuiger. Toen dat goed ging heb ik samen met mijn zoontje geoefend door met hem op de arm, de stofzuiger aan te zetten. Ik vertelde dat er een hard geluid aan kwam. Wanneer ik de stofzuiger weer uit zet, benoemde ik dit geluid weer en dat het spannend is. Ook gaf ik hem een compliment dat hij het goed had gedaan. Dit deed ik een paar seconden per keer en heb dit steeds langer gedaan. Nu wil hij de stofzuiger graag hebben en hij kruipt achter me aan als ik aan het stofzuigen ben.
2 jaar geleden
Gewoon doen, ze moet er maar aan wennen vind ik 馃槈馃槃
Zou toch wat zijn als je niet kan stofzuigen omdat je kindje dit niet wil..
Ik heb 2 kindjes een van 2 en 1 van nu 11 maanden.
Ik doe me hele huishouden met hun erbij.
Gaat niet zo snel als dat je alleen doet.. maar he het komt gedaan..
Zou het gewoon paar keer doen. Dan maar even huilen.. uiteindelijk dan weet ze niet meer anders..
En wat betreft de traphekjes.. tja ik zou toch liever 100 euro uitgeven dan dat je kind van de trap valt.. niet lullig bedoelt. Maar ongelukje zit in klein hoekje.. ze kan ook uit gaan bedje gaan klimmen zonder dat jij het door hebt.. en dan zeg je misschien aah nee dat kan ze niet.. ze kunnen het maar zo.. 馃榿馃槃馃槈
2 jaar geleden
Mijn zoontje was ook altijd een beetje bang van de stofzuiger. Nu doe ik er een gek dansje bij en zuig ik zijn knuffel op uit de box, dat vindt hij geweldig. Als je er zelf positieve associaties aan koppelt, gaat ze het wellicht ook wat fijner vinden.
Hij is ook altijd bij me dus ik heb weinig tijd voor het huishouden, maar als je het zelf een leuk en vrolijk ding maakt wordt het voor je kindje ook interessanter en krijg je meer gedaan. Alles kost wel dubbel zoveel tijd met mijn zoontje, maar uiteindelijk heb ik er zelf ook een stuk meer plezier in nu, dus dat is ook mooi meegenomen! 馃槉
2 jaar geleden
Ik hou m鈥檔 dochter vast tijdens het stofzuigen 馃槀. Of wanneer m鈥檔 vriend met haar in bad gaat in de avond ruim ik op. En andersom doet hij dat ook als ik haar in bad doe en op bed leg.
In het weekend doen we gewoon samen een grote schoonmaak. Afspreken wie wat doet enzo.
2 jaar geleden
Reactie op Manu26
Gewoon doen, ze moet er maar aan wennen vind ik 馃槈馃槃
Zou toch wat zijn a ...
Er zit op haar deur een kinderslot die deur is ook altijd dicht als ze in bed ligt ivm snel wakker worden van geluiden. En verder wordt ze boven nooit op de grond geplaatst ze komt alleen beneden vandaar dat er dus boven alleen opgeruimd wordt wanneer ze slaapt en douche, mezelf klaarmaken etc doe ik voordat ze wakker wordt. Dus ze is nooit op de grond aan het spelen boven ook niet heel even om snel iets te doen of iets te pakken ze gaat na het wakker worden direct mee naar beneden馃槈 logisch ook waarom zou ik mijn kind daar laten spelen en geen traphekje willen kopen馃檭
2 jaar geleden
Vanaf het begin alles gewoon gedaan, ze moeten zichzelf even vermaken馃グ nu geen enkel probleem als ik het huishouden doe. Als hij wat minder geduld heeft geeft ik hem een maiswafel en is hij wel even zoet馃槃 uiteraard ben ik dan wel in dezelfde ruimte