26 Reacties
4 jaar geleden
Hi! Ik ben begonnen met smeren toen ik jeuk op mijn buik kreeg (2 week geleden) en gebruik hiervoor bio-oil.

4 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap niks gebruikt, en geen striemen 🤭 heb nu wel van Naïf de Pregnancy Belly Balm in huis. Gewoon omdat het lekker is 🥰
4 jaar geleden
Tip om hier eens op te kijken https://sproetonline.nl/. Daar staat Bijv dat in bio oil juist veel irriterende stoffen zitten.
4 jaar geleden
Reactie op LindaX
Ik heb de crème van etos eigen merk gehaald 'mama belly'. Daar staat inderd ...
Ja, tuurlijk zet de fabrikant erop dat je zo snel mogelijk moet beginnen en het liefst 10x per dag smeren 🙃 Hoe meer je smeert, hoe meer je hun product koopt. Natuurlijk moet je smeren als je het lekker vindt maar het is allemaal verkooppraat. Alle onderzoeken geven aan dat smeren niet helpt om striemen te voorkomen.
4 jaar geleden
Sheabutter Verde uit Ghana zit vol mineralen, bij de eerste heb ik helemaal geen strepen gehad. Gladde huid! Heeft echt geholpen vanaf begin gesmeerd
4 jaar geleden
Ik vind het grappig om te lezen dat sommigen vrouwen overtuigd zijn dat smeren striae kan voorkomen, terwijl al is bewezen dat dit geen reet uit maakt. Ja het voelt fijner voor je huid, maar ondanks dat ik heb gesmeerd bij mijn vorige zwangerschap, heb ik toch striae gekregen. En nee, dat ligt echt niet aan welke crème of olie ik heb gebruik. Het hielp wel heel erg tegen de jeuk!
4 jaar geleden
Tip! Heb je toch striae gekregen en ben je bevallen en je geeft geen borstvoeding start dan met retinol 1%. Rode striae is namelijk nog te behandelen middels retinol/ tretinoïne en lasertherapie. Let wel op dat je retinol gebruikt na je zwangerschap en geen borstvoeding geeft!
4 jaar geleden
Ik heb vorige zwangerschap even gesmeerd met bio-oil. Daarmee gestopt toen ik las dat t toch geen zin had. Heb geen streepje striae gekregen. Had ook geen grote buik. Ik twijfel of ik nu wat ga smeren maar dan ivm het litteken van m’n keizersnede die was 6 maanden terug.
4 jaar geleden
Reactie op Aktl
Je weet dus niet of het geholpen heeft; als je niet had gesmeerd was er een ...
De meeste mensen uit mijn omgeving gebruiken dit (traditie/ cultuur) we don’t have no scars/ striemen 😊🥰
4 jaar geleden
Reactie op Steffie2.0
De meeste mensen uit mijn omgeving gebruiken dit (traditie/ cultuur) we don ...
Maar ook die mensen weten niet of dat als ze niet hadden gesmeerd ze ook geen striemen zouden hebben 🙃
Elke website die je opent zal aangeven dat het níet helpt in het tegengaan van striemen. De websites die wél zeggen dat het werkt verkopen het waarschijnlijk zelf en willen winst maken.
4 jaar geleden
Reactie op Aktl
Maar ook die mensen weten niet of dat als ze niet hadden gesmeerd ze ook ge ...
🤷🏽♀️ we’re the proof generatie op generatie