13 Reacties
3 jaar geleden
Bij onze eerste zwangerschap de cursus gedaan. Was 180 euro en vond ik meevallen. Bij een aanvullende verzekering is hij (deels) vergoed, bij ons namelijk wel. Nu met de 2e hebben wij een herhaalavond over een paar weken.
Je moet er voor open staan wat betreft meditatie, voor ons hielp het zo goed. Ik zat echt in mn bubbel, en een bevalling als de eerste zou ik wel 10x willen.
3 jaar geleden
Ter aanvulling: de gedachte erachter is vertrouwen op je lichaam en het vertrouwen hebben in dat het vrouwelijke lichaam gemaakt is om een kind (pijnloos) te baren en dus instinctief gezien weet wat het moet doen.
Ik denk dat dit iets is waar veel mensen sceptisch tegenaan kijken maar zeker waar is als je ervoor open staat. Het boek dat wij erbij kregen zijn vooral inspirerende verhalen met technieken. Ik ben vorige week weer opnieuw begonnen aan het boek en het geeft mij in ieder geval een positief gevoel.
3 jaar geleden
Wij gaan ook een cursus hypnobirthing volgen (ca 300 EUR, 5 zaterdagochtenden). Beetje bang dat het te ‘zweverig’ is maar niet geschoten altijd mis. De verhalen die ik heb gehoord en gelezen zijn super positief 👍
3 jaar geleden
Ik ga de cursus van Mucho mama doen, ivm vakantie die niet handig valt vond ik het fijn dat die in 1 dag wordt gegeven (met vooraf online voorbereiding). Wordt op mijn locatie ook gegeven door een verloskundige dus hopelijk idd niet zweverig maar juist praktisch (lees ik terug in de reviews)
Ben heel benieuwd maar helaas pas bij 37 weken! Dus hopelijk blijft de baby nog even zitten 😁
3 jaar geleden
Ik doe hem samen met mijn vriend via hypnobirthing randstad. Ondanks dat ik al veel had gelezen toch nog nieuwe dingen geleerd. Nu 2 v/d 4 cursus dagen gehad. En het leren om in je bubbel te komen is echt fijn!
3 jaar geleden
Ik haak even in. Ik wil graag een goeie online hypnobirthing cursus volgen samen met mijn partner. Iemand tips?
Bij veel cursussen komt het alleen voorbij als onderdeel van een bredere cursus. Maar dat overlapt dingen die ik al volg en vind ik zonde van mijn tijd.
3 jaar geleden
Hoi! Ik heb dit boek en nog een boek dat heet Your baby, Your birth van Hollie de Cruz. Beide engels en moet aan beide nog beginnen, naar ga er van uit dat deze mij zullen helpen. Ik ga veel naar de sauna/wellness/ontspanningscursussen dus wist meteen dat Hypnobirthing wat voor mij zou zijn.

3 jaar geleden
Reactie op Petronella90
Ik haak even in. Ik wil graag een goeie online hypnobirthing cursus volgen ...
Misschien de Online Geboorte academie?
3 jaar geleden
Reactie op Lelin
Hoe heet het boek?
Hypnobirthing international de Mongan Methode herziene 4e editie

3 jaar geleden
Er zijn ook boeken en online cursussen. Ben je goedkoper uit. Ik heb geen hypnob. Cursus gedaan maar een eendaagse, vooral eigenlijk voor mijn partner want voor mij had het geen meerwaarde. Toen ook geen boek gelezen oid. Gewoon vertrouwen op mijn lichaam. Zoals die bevalling zou ik wel een heel voetbalteam voor kunnen maken haha. Nu lees ik wel een boek, om nog wat dieper te kunnen gaan. Hoop ik, met bhv de meditatie die erbij zit