15 Reacties

10 maanden geleden

Wat ben jij een bikkel zeg! Ik wil je eigenlijk vooral een hart onder de riem steken. Je doet het echt geweldig, dat je je zoontje zo mooi tegemoet komt in zijn behoeften. Elk kindje is anders en ook dit gaat voorbij, maar het lijkt me loodzwaar...ik heb ook zo mijn struggles met het slapen van mijn zoontje en een moeilijke periode, en soms vraag je je misschien af of het niet al voorbij zou moeten zijn, maar ze zijn nog zo jong eigenlijk. Je doet het beste wat je kunt, en dat lees ik hier ook. Ik hoop dat je ook genoeg steun krijgt van je partner/omgeving, dat verdien je.

10 maanden geleden

Ik herken je verhaal! Mijn dochter weegt 12 kilo en we waren kapot. Ik goed haar nu al een aantal maanden in slaap, liggend. Ze slaapt dus ook tussen ons in. Kan je je zoontje lekker naast je leggen en kriebelen of zingen?

10 maanden geleden

Reactie op Elientje24

Ik herken je verhaal! Mijn dochter weegt 12 kilo en we waren kapot. Ik goed ...
*voed bedoel ik 😊

10 maanden geleden

Wat knap van jou! Super lief dat je je zoontje zo helpt. Hier tot 10 maanden iedere avond gewiegd, maar van de één op andere dag wilde ze het niet meer en viel ze zelf in slaap. Hopelijk gaat jouw zoontje dit ook zelf aangeven. Tot die tijd misschien een idee om lekker zittend in het donker te wiegen? Beetje neuriën? Hier helpt het muziekje van de babyfoon ook vaak.☺️

10 maanden geleden

Het is loodzwaar en snap heel goed dat je op bent. Ons zoontje heeft tot 7 maanden alleen maar in de draagzak geslapen en toen was ik het zat. Ik kon niet meer. Heb een vloerbed gekocht dat ik naast hem kan liggen en hij krijgt een flesje in bed zodat hij lekker moe wordt van het drinken. En vervolgens blijf ik gewoon naast hem liggen / over rug wrijven totdat hij slaapt. Maar wiegen niet. In het begin duurde het heel lang, maar viel hij uiteindelijk van vermoeidheid letterlijk neer in slaap. En toen ging het steeds sneller. En nu blijf ik nog steeds naast hem liggen en valt hij meestal wel in 5 minuten na zijn fles in slaap.

10 maanden geleden

Wat een lieve reacties.. tranen in mn ogen ❤️ dankjewel alvast daarvoor. In slaap voeden werkt hier niet. Weken geprobeerd in de schommelstoel voeden, maar dan zat ik 20min en was hij vervolgens alsnog wakker en kon ik alsnog een half uur rond lopen 😅🤷🏻‍♀️🙈 Hij slaapt 's nachts al naast me, omdat hij soms elke 30-60min drinkt als hij buikpijn heeft. Ik krijg zeker steun van partner en mn ouders. Maar mn partner werkt 5 hele dagen en mn ouders zijn nu 6 weken op vakantie dus ik ben gesloopt 🙈 Onze oudste ging ook uit zichzelf ineens in zn bed slapen. Werd super onrustig in de draagzak en naast mij in bed, dus in zn bed gelegd en ging goed. Maar onze jongste raakt compleet in paniek 😅 echt brullen van verdriet en dat wil ik niet. Witte ruis ook al geprobeerd en werd hij juist wakker van. Allerlei knuffels en verschillende geluidjes al geprobeerd. Nu zing ik zelf verschillende liedjes en ik had gehoopt dat hij dan misschien wel in zn bed wilde liggen als ik dat liedje zou zingen, maar dan word hij juist nog meer van streek omdat hij op de arm wil.. Pfoeh.. ooit gaat het voorbij, ik weet het. Maar nu is het zo zwaar..

10 maanden geleden

Een herkenbaar probleem. Wij zijn daarom gestart met in bed leggen van ons zoontje (met fles) en gaan zelf in de kamer op een stoel zitten. Ik zing dan liedjes terwijl hij de fles drinkt. Soms valt hij vanzelf in slaap en soms begint hij met huilen. In het laatste geval ga ik naar hem toe en aai hem over zijn ruggetje maar haal hem niet uit bed (behalve als hij echt hysterisch wordt). Dit vergt een hoop geduld maar gaat steeds beter en dus ook mijn rug!

10 maanden geleden

Reactie op Marij_1984

Een herkenbaar probleem. Wij zijn daarom gestart met in bed leggen van ons ...
Ja dat heb ik geprobeerd. Het aanwezig zijn, maar niet wiegen. Is meteen paniekerig huilen.. en ik vind het tegenover de oudste ook niet eerlijk en niet fijn om hem langer dan een half uur alleen beneden te laten.

10 maanden geleden

Wat pittig inderdaad en je doet het nu super goed! Ons zoontje is inmiddels 11 kilo, dus wij doen eigenlijk nu als tussenstap in de schommelstoel op schoot 'wiegen'. Dat scheelt voor onze rug enorm en de beweging voelt een beetje hetzelfde. Het duurt inderdaad best lang, half uur tot 3 kwartier tot hij slaapt maar dan is het voor jezelf iets fijner. Maar snap dat dat met je oudste lastiger is. Het is vast geen optie om je oudste eerst op bed te leggen?

10 maanden geleden

Reactie op Michelle330

Wat pittig inderdaad en je doet het nu super goed! Ons zoontje is inmiddels ...
Schommelstoel op schoot probeer ik, maar wil hij niet. Hij wil op de schouder met zn hoofd en dan kan hij met zn voeten bij mn benen en gaat staan springen dat ik moet gaan staan 😅🙈 De oudste slaapt overdag niet, dus die eerst naar bed is geen optie, haha. In de avond is geen probleem want dan gaat de oudste wel als eerste naar bed en dat doet zn vader altijd 😁 Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik reageer misschien soms kort, maar de kindjes vragen veel aandacht momenteel. Maar ik ben heel dankbaar voor jullie adviezen!!

9 maanden geleden

Ook hier een dochter van 16 maanden die we nog in slaap wiegen… dit vinden we opzich niet erg alleen ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben. Het begint sowieso zwaar te worden omdat ze inmiddels bijna 11 kilo weegt maar wetende dat ik zwanger ben wil ik toch echt m’n rug wat meer gaan sparen 🙈 dit is best een struggle aangezien ze echt krijst alsof haar wat aangedaan wordt als we haar nog niet goed genoeg in slaap weg proberen te leggen. We hopen dat het stap voor stap steeds beter zal gaan.

9 maanden geleden

Via je consultatiebureau kun je advies en eventueel (gratis) pedagogische begeleiding krijgen. Dit horen we daar vaker en is echt met hulp af te leren zonder al te groot drama. Wat zou het fijn zijn voor je zoontje als hij uiteindelijk zelf het vertrouwen krijgt om zelfstandig in slaap te vallen en dat je nog even een quality momentje kan hebben met je peuter. Het komt goed, heb vertrouwen!

9 maanden geleden

Wij hebben ook veel gewiegd. Op advies van de slaapcoach zijn we met hem gaan zitten in zijn kamer (pik donker) en dan zittend bij ons in slaap laten vallen. Dat hebben we afgebouwd naar even knuffelen en dan in je eigen bedje slapen. You got this mama! Liefs

9 maanden geleden

Je bent een topper!! Hier ook een ‘lastige slaper’ wij hebben het boek slaap kindje slaap gebruikt en wat hebben we daar een rust van gekregen en lees we als in wij als ouders en ons zoontje! Ik heb nog steeds last van bekkenpijn en dat werd een groot probleem met hem ook steeds dragen en wiegen.. Dit is echt perfect misschien is het wat voor jullie ik vond zoveel dingen ook zo fijn om te lezen voor begrip of zo iets maar ook dat ik het echt begreep waarom het ging zoals het ging..

9 maanden geleden

Wij gebruiken het Zazu ruby het konijn met hartklop en sterrenhemel nachtlampje. Sindsdien valt hij meestal zelf in slaap als hij wakker wordt! Alle geld waard! Voor we naar bed gaan spelen we altijd even met hem in zijn kamer om vervolgens dag te zwaaien naar alles en te gaan slapen. Dit werkte een aantal maanden heel goed, tot we nu bij 16 maanden zijn en hij zijn eigen ritueel bedenkt met het verplaatsen van knuffels.. dus ook wij staan weer te wiegen naast het bed pfft!