9 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter is ook 13 maanden en eet met ons mee. Behalve als wij friet ofzo eten, dan krijgt ze een potje. Overdag eet ze zo min mogelijk zout (wel brood) dus als in een ingrediënt van het avondeten zit vind ik dat niet zo'n probleem. Ik voeg geen extra zout toe natuurlijk!

één jaar geleden

mijn zoontje van 13 maanden heeft laats vis in bladerdeeg gekregen ik probeer zo veel mogelijk te koken zonder zout en soms kan het niet anders dan ik het gewoon bij 1 ding waar zout in zit hij kreeg van de bladerdeeg wel een halfje met de vis wat groenten en wat aardappelen zo hij wel wat smaak van de bladerdeeg in zat al is het maar een beetje voor de smaak als we echt gaan focussen op geen zout kunnen we net zo goed alles zelf verbouwen desnoods laat je bv de kaas gewoon weg en je kindje krijgt het zelfde gerecht alleen zonder de kaas

één jaar geleden

Mijn dochter van ruim 13mnd is dol op kaas. Ze krijgt het ook gewoon, maar wel met mate. Ze eten ook patat uit de airfryer, zonder zout (de rest van het gezin ook, ik voeg nooit zout toe en kook zonder zakjes)

één jaar geleden

Wij koken ook zonder zout, maar verder eet ze wel volledig met de pot mee. Ook kaas, kind is gek op kaas. In welke vorm dan ook. Geen kilo’s per dag, maar ze krijgt wel gewoon kaas 😜. Kun je geen andere kazen geven? Bijv geraspte mozzarella, of Stracciatellakaas?

één jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Wij koken ook zonder zout, maar verder eet ze wel volledig met de pot mee. ...
We laten voor de rest ook niets achterwege trouwens. De biefstuk Bali (met sambal) gaat er ook prima in.

één jaar geleden

Geraspte mozzarella kaas mogen ze wel, zit veel minder zout in!

één jaar geleden

Geraspte kaas of kaas eet mijn dochter nog niet heb het haar wel is laten proeven maar vind het nog te zout. Bladerdeeg heeft ze wel eens op maar 1 keertje. Ze eet volledige met de pot mee we koken op een andere manier of we passen haar eten aan. Bijv. Wij doen geen zout meer bij de zoete aardappelen en ook niet voor onszelf of wij laten de spekjes uit het recept voor mijn dochter maar voegen het wel bij ons op het laatste doe. Wij eten wel veel meer AGV dan eerst is makkelijk, vind ze lekker en gezond.

één jaar geleden

Ik pas recepten aan aan wat ik mijn dochter wil geven. Dus de Pastasaus die ik meteen voor een aantal keer klaar maak, doe ik nu pas vegetarisch gehakt erbij voor ons en niet al l door de hele saus. Bij hartige taart, stoom ik voor haar dezelfde groenten apart en krijgt ze dat met rijst. En als we iets eten dat niet aan te passen is (pizza bezorging bijvoorbeeld) koken we apart. Verder eet ze 90% met ons mee en dus gewoon dezelfde kruiden. Wij eten al bewust weinig zout en vegetarisch.

één jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Wij koken ook zonder zout, maar verder eet ze wel volledig met de pot mee. ...
Dit doen wij ook. Onze zoon eet ook volledig mee met de pot (zonder extra zout).