7 Reacties
4 maanden geleden
Als ze goed kunnen praten en hun frustraties kunnen uiten. Dus rond een jaar of 3 a 4 jaar 🤣 Onze oudste kan nu goed verwoorden als iets niet lukt of gaat zoals hij wil en is net 4 jaar 😁
4 maanden geleden
Reactie op assie42
Vind het wel lastig hoor!! Ik werk zelf in de kinderopvang maar bij je eige ...
Ik heb ook 11 jaar in de kinderopvang gewerkt. Is echt niet te vergelijken 🤭😂
Maar in hun ogen piepen ze niet om niks 😉
4 maanden geleden
Reactie op assie42
Hahah klopt! Het is ook een stukje frustratie omdat ze nog niet goed kan pr ...
Onze oudste is wel een stuk rustiger geworden toen hij kon vertellen wat hem dwars zat. Het kost een lange adem, maar het is een fase 🙈🤭
Ik probeer me altijd in hun schoenen te plaatsen. Hoe frustrerend is het dat je iets wil duidelijk maken, maar de woorden niet kent.. Ik zeg dat dan ook "sorry, maar ik begrijp niet wat je wil/nodig hebt. Kun je het laten zien?" Sinds ik dat doe neemt hij me aan de hand mee naar hetgeen wat niet lukt of wat hij wil, haha. Super schattig 😂
En als hij boos wordt omdat iets niet mag leg ik uit waarom en bied ik iets anders leuks aan. Bijvoorbeeld met water spelen als het koud is gaat niet, maar met zand wel en dan leg ik bijvoorbeeld een nieuwe lepel in de zandbak of een nieuw bakje om het in te scheppen.
En soms is ie boos.. 🤷🏻♀️ Dan houd ik hem in ieder geval in mn armen en praat tegen hem en zeg dat hij daar best even boos over mag zijn en dat ik snap dat hij het jammer vind maar dat het echt veel te koud is om met water te spelen en hij dan ziek kan worden. Ze snappen stiekem meer dan wij denken. Ook al kennen ze zelf de woorden nog niet, ze begrijpen er meer dan ze zelf spreken 😁