20 Reacties
4 jaar geleden
Hoi,
Bedankt voor het delen van je verhaal.
Ik ben ook pril zwanger na een terugplaatsing op 24-2.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er niet van kan genieten na alles wat je hebt meegemaakt...
Ik gebruik ook Utrogestan en ik moet doorgaan tot week 12 van mijn arts.
Ik ben niet eerder zwanger geweest dus ik kan het niet vergelijken, maar ik heb best veel buikpijn. Ook hele dag een opgeblazen gevoel, moeilijk naar de wc kunnen. Het lijkt of mijn darmen hun eigen 'feestje' vieren.
Ook heb ik al een buikje en voelt het alsof ik al veel verder ben in mijn zwangerschap terwijl ik niet eens kan weten hoe dat voelt.
4 jaar geleden
Hi ik weet weinig van ivf maar had wel progesteron nodig omdat ik een te korte luteale fase had. Ik ben nu ook 4+4 en mijn gyn zei me voor de zekerheid de progesteron te blijven nemen tot 12 weken. En ook aspirine van 100mg (die kun je ook kopen bij de apotheek). Dit is ook vrij nieuw dat aspirine zorgt dat je baarmoeder beter doorbloed is zodat het vruchtje een goede placenta kan maken.
4 jaar geleden
Hi!
Ik heb gister positief getest na 2e tp op 1 maart. Ik heb vanuit het ziekenhuis meegekregen utrogestan te gebruiken tot 12 weken omdat ik geen natuurlijke cyclus heb.
Ik zou het zeker uitspreken en misschien second opinion?
In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap🥰! Hoop dat je ervan kan genieten!
4 jaar geleden
Reactie op Miroos
Hoi,
Bedankt voor het delen van je verhaal.
Ik ben ook pril zwanger na een ...
Hoi Miroos!
Jij ook bedankt voor jouw verhaal. Je zit dus ook in een spannende fase! 🍀
Jouw symptomen herken ik niet, maar het zijn wel symptomen die vaker voorkomen bij zwanger zijn met behulp van medicatie. Hoop dat het gauw overgaat en dat jouw zwangerschap doorzet 🍀🍀
Het gebruik van utro tot 12 wk ga ik dit keer wel eisen denk ik
De andere terugplaatsingen waren in m’n natuurlijke cyclus. Dus had dit keer er van afgeweken en met medicatie gesimuleerd.
Voel me wel anders dan de ander keren moet ik zeggen. Voel me vermoeider, gevoelige borsten, veel plassen en gelukkig verder niks.
Dus hoop het zo erg dat dit ons wondertje gaat zijn 🙌🏻
4 jaar geleden
Reactie op Fx6
Hi ik weet weinig van ivf maar had wel progesteron nodig omdat ik een te ko ...
Hi FX6
Thnx voor je reactie. Wij zijn dus gelijk zwanger 🍀 spannend!
Van aspirine heb ik nooit gehoord joh dat het een positief effect heeft op een goede placenta.
4 jaar geleden
Reactie op Kubjee
Hoi! Ik gebruik de Duphaston (pilvorm van de Utro), ik moet die tot week 12 ...
Hi Kubjee
Gefeliciteerd!
Ja ik ga het denk dit keer wel eisen.
Ben benieuwd wat ze erover gaat zeggen.
Bij m’n vorige keren had ik ook zo m’n twijfels, maar vertrouwde op haar kunde. En er zijn veel zwanger gebleven gelukkig door een zelfde behandelplan. Maar niet ieder patiënt is hetzelfde natuurlijk.
Vorige keren tp gedaan in m’n natuurlijke cyclus. Dit keer anders aangepakt en gesimuleerd.
Ik hoop heel erg dat het dit keer lukt 🍀
4 jaar geleden
Reactie op Dzunia
Hi!
Ik heb gister positief getest na 2e tp op 1 maart. Ik heb vanuit het z ...
Hoi Dzunia!
Thnx voor reactie. Wat spannend voor jou ook! We lopen bijna gelijk, 1 dag verschil 🤗
Ook gefeliciteerd!! 🍀
Ja ik ga het wel aankaarten ook omdat ik dit keer niet in m’n natuurlijke cyclus heb teruggeplaatst.
Ben benieuwd wat ze gaat zeggen 😘
4 jaar geleden
Hi FX6
Thnx voor je reactie. Wij zijn dus gelijk zwanger 🍀 spannend!
Van ...
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik ook een lage vorm van aspirine omdat ik verhoogde kans zou hebben op zwangerschapsvergiftiging. Helaas late miskraam gehad toen. Voor we de oorzaak wisten was ook mogelijke reden verminderde doorbloeding van de placenta en zei mijn gynae dat als ik weer zwanger zou worden ik zoizo van het begin aspirine zou moeten nemen voor betere doorbloeding.
4 jaar geleden
Hoi mamsietobe,
Ik heb inmiddels 3 terugplaatsing gehad in kunstmatige cyclus, en ik moest de progynova en utrogestan mocht het goed gaan tot 12 weken gebruiken.
Inmiddels na 3 mislukte terugplaatsingen de natuurlijke manier zwanger geworden. Nu 4+3 zwanger
4 jaar geleden
Reactie op Dzunia
Dank je! 🍀
Ik heb overigens naast Utrogestan ook nog Progynova. Ben ook b ...
Ja die gebruik ik er ook naast.
4 jaar geleden
Reactie op Melanievdp28
Hoi mamsietobe,
Ik heb inmiddels 3 terugplaatsing gehad in kunstmatige cyc ...
Hoi Melanievdp28
Thnx voor je reactie.
Ja ik lees echt bijna overal en bij iedereen tot 12 weken
Vind t zo gek dat ik dan maar tot 7 weken moet?? Maar ik ga het bespreken en voorleggen.
Oh wat ben ik blij voor je dat je natuurlijk zwanger bent geworden! Gefeliciteerd!!
En we zijn even ver 🤗
Een hele mooie en voldragen zwangerschap toegewenst 🍀🍀🍀
4 jaar geleden
Ik ben nu 6+2 weken van icsi poging 2, verse TP. Ik moest met 4 weken zwangerschap, dus na de eerste bloeduitslagen stoppen met de utrogestan. Voelde niet fijn, maar het gaat tot nu toe goed! Wilde eerst rustig afbouwen maar daardoor vergat ik ze steeds vaker dus uiteindelijk toch in een keer gestopt 😅
4 jaar geleden
Hey dames
Heb gisteren gebeld, en ik heb extra voorgeschreven gekregen tot 12wk.
Was een heel fijn gesprek en voelde me gehoord.
Ze stond achter me dat ik idd tot 12wk utrogestan en progynova moet gebruiken
Maakte me dus druk om niks 🙈
Thnx voor jullie ervaringen want dat nam ik wel mee voor mezelf 😘
4 jaar geleden
Hey dames
Heb gisteren gebeld, en ik heb extra voorgeschreven gekregen tot ...
Oohh wat fijn 😘, weer stukje stress weg genomen
4 jaar geleden
Reactie op Melanievdp28
Oohh wat fijn 😘, weer stukje stress weg genomen
Ja echt wel! Thnx! 😘