13 Reacties

één jaar geleden

Ja wij doen dat wel af en toe

één jaar geleden

Ja dat kan zeker.. heb ook een bykay. Maar hoezo word het naar voren dragen afgeraden?

één jaar geleden

Voor zover ik weet wordt het naar voren dragen alleen afgeraden als ze nog heel jong zijn ivm de prikkels die op hen afkomen. Ik heb mijn dochter al met 4 maanden af en toe naar voren gedragen. Ze vond het heel leuk en kon haar nekje al goed zelf rechtop houden. Met +/- 8 maanden moet het goed te doen zijn om naar voren te dragen.

één jaar geleden

Ja ik was even aan het Googlen en toen las ik alleen maar dat het wordt afgeraden. Maar klinkt inderdaad logischer dat dit om de kleine baby’s gaat. Goed om te lezen dat dit kan met de bykay. Ik heb het net geprobeerd maar ze hing er helemaal scheef in, was geen succes. Kan ook nergens een instructie ofzo vinden. Ik zal wel iets verkeerds doen 🤣

één jaar geleden

Ze moeten zelfstandig kunnen gaan zitten voordat naar voren dragen wordt aangeraden. Heeft niet alleen met de nek te maken, maar ook met sterkte van de rug. Wij hebben het om die reden nog niet geprobeerd. Verder wordt maximaal 15 min aangeraden omdat ze dan inderdaad snel overprikkeld raken. Met hoofd naar jou toe kunnen ze als het ware 'schuilen' als het even te veel wordt, maar als ze naar voren kijken dan is die mogelijkheid er niet en komt alles binnen. Die van ons 'schuilt' met enige regelmaat, maar jullie kennen zelf je kind het beste, dus kijk vooral wat ze aankunnen.

één jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Voor zover ik weet wordt het naar voren dragen alleen afgeraden als ze nog ...
Ook voor de rug. Als ze nog jong zijn, hebben ze een beetje een bolle rug. Vanaf dat ze kunnen zitten kun je er niet zoveel meer aan fout doen.

één jaar geleden

Ja mijn dochtertje kan al zelfstandig zitten dus dan zou het mogen. Dat overprikkeld snap ik alleen niet echt? In de buggy maken ze toch ook alles mee?

één jaar geleden

En evt op je rug of is dat geen optie? Weet eigenlijk ook niet of dat een optie is met de Bykay

één jaar geleden

Reactie op mamacam90

Ja mijn dochtertje kan al zelfstandig zitten dus dan zou het mogen. Dat ove ...
Ja volgens mij geldt dat alleen voor hele kleine baby's.

één jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Ja volgens mij geldt dat alleen voor hele kleine baby's.
Nee dat is ook bij wat oudere baby s. Ze kunnen niet wegdraaien in een draagzak, wat ze wel kunnen in de buggy. Daarom staat er vaak een maximaal aangeraden tijd in de handleiding bij draagzakken.

één jaar geleden

Het wordt vaak afgeraden omdat het niet ideaal is voor hun lichaampje. Hun lichaam zit niet in de natuurlijk houden, door onze borsten en buik.

VRIEND

10 maanden geleden

https://www.bykay.com/nl/stories/waarom-is-het-niet-verstandig-face-forward-te-dragen/