37 Reacties
4 jaar geleden
Waarom zou dit niet mogen als ik vragen mag.. ik heb de app Zwangerhap, en daarin staan pannenkoeken in het groen, dus dat het wel mag. 🙈
4 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen waarom je dit niet mag eten. Kant en klaar is toch gewoon gaar.
Als het voor poffertjes veilig is, dan lijkt me pannenkoeken ook gewoon goed hoor.

4 jaar geleden
In principe zou verhit gewoon goed moeten zijn, dan is eventuele listeria echt wel dood. De kans dat je nu problemen krijg van een halve pannenkoek is echt heeeeeel klein. Al kan ik me voorstellen dat het nooit een fijn gevoel is om er achteraf achter te komen.
Komt goed!
4 jaar geleden
Google:
Ook kant-en-klare voorverpakte pannenkoeken kunnen nabesmet zijn met Listeria. In het verleden is al vaker sprake geweest van een Listeriabesmetting op kant-en-klare pannenkoeken. Daarom wordt er aangeraden om tijdens de zwangerschap geen kant-en-klare pannenkoeken te eten. Als de pannenkoeken van te voren door en door verhit worden, zullen de bacteriën overigens wel gedood worden, maar alleen het verwarmen zoals op de verpakkinginstructies staat aangegeven is in de meeste gevallen niet voldoende. Zelf gebakken pannenkoeken kunnen tijdens de zwangerschap uiteraard wel veilig gegeten worden.
4 jaar geleden
Voor iedereen die nu trek heeft in pannenkoeken: de kant en klaar spelt bananen pannenkoekjes van de Albert Heijn zijn echt verslavend lekker 😂 Niet aan te slepen hier 🤤
4 jaar geleden
Reactie op YK85
Ik wist dit ook echt niet. Maar dat is ongeveer dezelfde reden dat je geen ...
Mozzarella mag wel volgens de ZwangerHap? Ik heb nu dus echt vaak mozzarella op 😅🙈