6 Reacties

2 maanden geleden

Mijn kind zegt nog steeds mama tegen mama EN papa. Je zou verwachten dat ze nu toch echt wel eens PAPA zou moeten zeggen (aangezien ze prima weet wie papa is als ik bv 'waar is papa' zeg). Maar ja, dat is het heerlijk van kinderen, ze ontwikkelen allemaal op hun eigen manier, eigen tempo met hier en daar een klein grapje 😉

2 maanden geleden

Reactie op Hoihay

Mijn kind zegt nog steeds mama tegen mama EN papa. Je zou verwachten dat ze ...
Je zou het kunnen zien als dat ze wel papa heeft gezegt maar nu weer mama tegen allebei zegt. Het lijkt gewoon echt alsof ze het niet meer kan.

2 maanden geleden

Mijn ene dochter zei heel even iets wat op haar naam leek maar vindt de naam van haar tweelingzus makkelijker. Dus nu noemt ze zichzelf ook gewoon zo 🤣 en ze weet heus haar eigen naam wel. Ik maak mij er niet druk om, het komt wel weer

2 maanden geleden

Mijn zoontje weet zijn naam dondersgoed, maar weigert het gewoon te zeggen. Hij heeft hem al een paar keer gezegd, maar het interesseert hem niet. Hij kent genoeg woorden, maar poes, papa, mama, opa, oma, bitch en Jezus zijn momenteel favoriet. Vooral de laatste 2 zijn erg leuk schijnbaar, en ja ik weet het die aanleren was niet slim en ook niet de bedoeling. Maar gelukkig gebruikt hij ze tot nu nog alleen thuis. Hij kan ook een paar maanden rustig bepaalde woorden niet zeggen om ineens weer te beginnen

2 maanden geleden

Mijn zoontje zegt steeds tegen oma en opa. Mama en papa. Ze kijken soms raar op vanuit de speeltuin bijv 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Jjma

Je zou het kunnen zien als dat ze wel papa heeft gezegt maar nu weer mama t ...
Ja ik snap m. En ik lees een soort 'zorg'. Ik zou me daar alleen totaal geen zorgen om maken want zo loopt de ontwikkeling van een kind. Vaardigheden komen, gaan en worden pas na lange tijd echt onderdeel van het dagelijkse bestaan 🤷🏻‍♀️