7 Reacties
één jaar geleden
Ahh wat onwijs vervelend! Voor jullie zoontje én voor jullie.
Ik snap wat je zegt, hier is het ook al een tijdje feest. We begonnen de maand met verkoudheid, dubbele oorontsteking en ondertussen hebben we opnieuw een verkoudheid. Totaal 2 dagen ertussen beter geweest.
Ik baal er ook echt onwijs van en hoop dat het weer snel lente wordt haha. Ik heb geen oplossing helaas. Hij wil meer gedragen worden als ie niet lekker is dus dan geef ik daar maar gehoor aan.
Als je echt radeloos bent kan je altijd langs de HA?
één jaar geleden
Vervelend!! Wij hadden dit bij de oudste ook het 1e jaar continue, en ja er komt echt een einde aan. Je kind zal wel een goede weerstand opbouwen nu dan. Maar onze oudste is 2,5 jaar en nadat ze één jaar werd heb ik er haar nog maar 2x echt ziek gehad. Dus komt goed!
Tips: niet te moeilijk doen met zetpillen(zeker niet voor de nacht), lekker knuffelen en vooral niet wanhopen, als je het nu niet hebt dan heb je het later evengoed wel helaas.
één jaar geleden
Komt hij dagelijks buiten? Of krijgt hij nog druppels vitamine D? Zo niet, meer vitamine D?
Als het inslapen slecht gaat, misschien samen peuter-tv kijken? Hier werkt tiktak.
Om mijn zoontje moe te krijgen, doen wij ons best om hem zowel lichamelijk als geestelijk even moe te krijgen.
En hoe gaat het qua ontwikkeling? Maakt hij nu misschien wat sprongetjes? Dat kan het slechter slapen verklaren. En van slechter slapen krijgt je immuunsysteem een tik.
één jaar geleden
Herkenbaar hoor. Hier is het ook al weken op en neer ziek. Wil moeilijk tot niet in zijn eigen bed slapen dus slaapt ook veel of op mij of tussen ons in en overdag kort of soms helemaal niet. Wel wat slaaptraining technieken geprobeerd maar nog zonder succes. Soms begint ie ook overdag uit het niets te huilen, dan wil hij volgens mij vooral even getroost worden. Af en toe heeft hij koorts maar vaak vooral hoesten en snot. Misschien is er ook sprake van slaapregressie, een sprong en/of weer een tandje die doorkomt. Uitdagende tijden, ook voor ons. Ik ben blij ook hier te lezen dat het een fase is. En het soms gewoon even uitzitten is. Sterkte daar!
één jaar geleden
Reactie op SmilingEve
Komt hij dagelijks buiten? Of krijgt hij nog druppels vitamine D? Zo niet, ...
We zijn wel echt buiten mensen maar de afgelopen weken viel dit niet mee omdat het zo slecht weer was steeds. En hij krijgt wel zijn vitamine D. Het inslapen gaat prima alleen na 1,5 uur wakker en dan veel huilen en zelfs bij mij valt hij dan niet in slaap, hij lijkt dan wel of hij pijn heeft. Hij ontwikkelt nog prima, maar vergeleken sommige andere kindjes lijkt hij soms wel minder te kunnen, maar hij is ook een beetje lui soms. Maar probeer hem bij mij te houden en te knuffelen maar ook dat wil hij dan soms ook gewoon niet.
één jaar geleden
Het is fijn om te lezen dat er uitzicht is op beter, ik hoop dat het echt snel iets beter gaat. Hij is echt niet gelukkig op dit moment. En heb van de huisarts ook allemaal medicatie gekregen, maar ben daar voorzichtig mee. Heb de antibiotica kuur afgemaakt voor zijn longen en geef wel een zetpil als het nodig is. Maar de rest pas ik wel wat mee op.
één jaar geleden
Hier ook af en aan met ziek zijn. Word er niet goed van 😅 Afgelopen weekend zn longen laten luisteren. Zoveel slijm en snot.. arme prul, echt zielig. Hij heeft sinds een paar weken een neus-maagsonde dus zn neusje is extra geïrriteerd.
Maar zelfs met sondevoeding is het echt bikkelen om hem op gewicht te houden 😅 Hoe doen jullie kindjes dat? Onze zoon eet nu echt niks nu hij zo verkouden is en keelpijn lijkt te hebben. Hij krijgt al zetpillen en zoutoplossing neusspray en slaapt veel op ons zodat zn neusje open blijft. Maar ook aan de borst heeft hij moeite door de verkoudheid.. word er echt moedeloos van 😅