35 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen hoe ze dat bloed en ontlasting onder ...
Ontlasting was "gewoon" poep in een speciaal potje scheppen vanuit de luier en die inleveren.
Bloedafname was in het ziekenhuis, 2 uur voor het prikken een verdovende zalf op haar armpje gesmeerd en via haar armpje is bloed afgenomen (5buisjes!!😲) bloedonderzoek is zowel alle standaard dingen checken als een genetisch onderzoek via het bloed.
één jaar geleden
Mijn dochter is met 38 weken geboren. Over een week 11 maanden en vorige week gewogen op 7200 gram en 68 cm . Haar lijntje gaat niet super veel omhoog. Ikzelf ben 1.78 dus geen kleine mama. Ze zeggen hier op het consultatiebureau dat het prima is zolang de lijn maar niet stilstaat. 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Hier verdenk ik trouwens ook allergieën. Zelf ook veel alleen de art vind het niet nodig om verder onderzoek te doen omdat het geen levensbedreigende allergieën zijn. Eén kindje waar het gezichtje en hals vaak onderzit met rode vlekken, exceem en veel pijn ‘s nachts is blijkbaar niet goed genoeg en dat ikzelf allergieën heb wordt ook nog geen eens meegenomen. Ik was vroeger als baby trouwens ook klein en ging pas beter groeien zeiden mijn ouders toen er beter op mijn allergieën werd gelet. Dus denk in mijn geval dat dit daar wel mee te maken heeft
één jaar geleden
Reactie op loite
Hier verdenk ik trouwens ook allergieën. Zelf ook veel alleen de art vind h ...
Op je strepen gaan staan!! Heb ik nu ook gedaan. Word gek van de slapeloze nachten waarin onze zoon krijsend wakker word en een kinderarts die ons steeds naar huis stuurde met "we kijken het nog even aan". Ik heb gezegd dat ik klaar was met aankijken en we helemaal radeloos en moedeloos zijn en we willen weten wat hem mankeert. Ik heb vorige week de huisarts gebeld en gezegd dat ik een andere arts wilde, toen heeft de huisarts naar de kinderarts gebeld met de vraag waar ze in vredesnaam mee bezig was om ons telkens weg te sturen zonder onderzoeken te doen met zijn klachten..
Vandaag bloed laten prikken en ontlasting ingeleverd, volgende week de uitslag 🤞🏼
Laat je niet wegsturen!! Zeker met je eigen geschiedenis is een bloedonderzoek het minste wat ze kunnen doen!
één jaar geleden
Reactie op loite
Heel benieuwd wat er uit komt! Ja wij hebben nu een andere arts gevraagd du ...
Volgende week vrijdag de uitslag. Ik zal wel laten weten wat er uit gekomen is
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Volgende week vrijdag de uitslag. Ik zal wel laten weten wat er uit gekomen ...
Nou.. helemaal niks uit het bloed en ontlasting gekomen 😅 Nu met de huisarts in de wacht om doorverwijzing naar allergoloog te vragen, want de kinderarts heeft me weer met een mooi praatje naar de diëtiste vh ziekenhuis gestuurd en kan weer aankijken terwijl er niks onderzocht word. Ze had me allang door moeten sturen. Ze zegt zelf ook dat ondanks er niks uit komt hij wel allergieën kunnen zijn, waarom dan niet doorsturen?! Pff zo moe van.. Net de kinderafdeling gebeld en de arts is komende dagen (weer) niet bereikbaar. Elke keer moet ik weer weken wachten tot de volgende afspraak en word er weer niks geregeld en met een mooi verhaal naar huis gestuurd en dan kom ik thuis en denk fuck weer niks geregeld 😅
één jaar geleden
Ondertussen op de onderste lijn 😔 zowel qua lengte als gewicht. Nu weer ziek dus zal nog verder zakken 😔
één jaar geleden
Wij zitten ook onder de groeicurve, ons meisje is 63 cm en 6,5 kilo geboren 19-11 precies 1 week te vroeg. Consultatie bureau maakt zoch geen zorgen zolang het niet omlaag gaat.
Haar ontwikkeling gaat juist heel snel hier loopt ze nu al los door de kamer...
Moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook niet groot ben
één jaar geleden
Reactie op Cels
Wij zitten ook onder de groeicurve, ons meisje is 63 cm en 6,5 kilo geboren ...
Ja zolang ze een lijntje volgen is het niet erg dat ze klein zijn.
Onze zoon moet waarschijnlijk binnenkort opgenomen worden in het ziekenhuis zodat ze kunnen gaan onderzoeken waarom hij niks kan eten. Reageert overal allergisch op 😔 zodra ik vast voedsel aan bied krijgt hij groene slijmerige ontlasting en stagneert zijn groei..
één jaar geleden
Hoi hoi,
Ik vraag me af of de kindjes die nu ook nog klein en rond 8kg zijn wel een lijntje volgen in de groeicurve?
Zou je die met mij willen delen?
Onze zoon is van 4-11 is 69cm en net geen 8 kg en is tot onderin de curve gezakt. Is dit dan bij jullie ook? Hij is verder actief en vrolijk, maar krijgt nu sondevoeding om zn gewicht omhoog te krijgen..
Ik zie namelijk in het topic lengte+gewicht kindjes die groter zijn en net zo zwaar zijn 🤷🏻♀️🙈
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Hoi hoi,
Ik vraag me af of de kindjes die nu ook nog klein en rond 8kg zij ...
Hoi,
Onze dochter is ook nog aan de kleine kant. Weet even niet dr lengte maar was laatste keer 27-10 66cm en zit nu op t gewicht van 7,5 gok ik.
Ze is van 21-11 en staat ivm 5 weken te vroeg onder controle van kinderarts en die zien er geen kwaad in, ze is heel vrolijk en eet redelijk goed.