7 Reacties

23 dagen geleden

Een wollen onderlaag houdt goed warm, dus als je bijvoorbeeld een wollen boxpakje of pyjama onder de gewone pyjama aantrekt en dan nog de slaapzak erover dan is het zeker warm genoeg.

23 dagen geleden

Misschien een deken onder dat matrasje van het campingbedje leggen? Als een soort tussenlaagje ter isolatie? Dan kan ze er als het goed is niet bij?

23 dagen geleden

Wol, wol, wol! Inderdaad een wollen onderlaag. Een wollen romper, wollen pyjama en een winterslaapzak.

23 dagen geleden

Ohh heeeeeerlijk! Jaloers! Wij gaan dit jaar wat minder vaak, maar wat snak ik ernaar om ook weer te kamperen. Vorig jaar hebben we verschillende koude nachten en periodes meegemaakt, met als koudste nacht +2 graden. Het gevoel als je ‘s ochtends je tent uit stapt en de koude, stille wereld om je heen ziet met het dauw overal nog in het gras… onbetaalbaar. Anyway, de meeste koude nachten hebben we gedaan met baby in de Deryan, de Deryan bij ons in de slaapcabine, met een extra kleedje onder de Deryan tegen de optrekkende kou. De kleine had een romper met lange mouwen aan (ik had toen nog geen wollen rompers, inmiddels wel en zou ik zeker aanbevelen), een dikke pyjama er overheen, sommige nachten nóg een laag kleding er overheen en dan in de warmste stand van de 4-seizoenen Puckababy. En extra warme sokken (van die badstoffen gebruikten we). Dat was echt top, en sommige nachten moest ik uiteindelijk meer opletten of de niet te warm was in plaats van te koud. Voor de àllerkoudste nachten hadden we een elektrisch kacheltje mee. Ik weet niet of de kleine het uiteindelijk echt nodig heeft gehad of niet, maar het maakte het in elk geval comfortabeler. Wat ik vooral ook lastig vond is hoe haar warm genoeg te kleden voor de hele dag buiten zijn. Ook bij het ontbijt enzo al, als het nog koud is bij de tent en je nog geen zon hebt. Met een rondrennende dreumes gaat dat denk ik al wat makkelijker

22 dagen geleden

Reactie op SC1987

Een wollen onderlaag houdt goed warm, dus als je bijvoorbeeld een wollen bo ...
Dank je!

22 dagen geleden

Reactie op Kaasje21

Ohh heeeeeerlijk! Jaloers! Wij gaan dit jaar wat minder vaak, maar wat snak ...
Dank je wel voor je reactie!

21 dagen geleden

Vorig jaar in de Dordogne hadden we hartje zomer ook nachten van een graad of 5. Wij trokken haar een 3,5 Tog slaapzak aan, wollen lange mouwen romper en lange wollen pyjama. Ze had onder haar hoeslaken een wollen deken voor kou van de grond en over haar heen legde ik nog een wollen deken als wij naar bed gingen. Meestal ging dat goed, een enkele nacht heb ik haar toch nog tussen ons in gehad maar dat kwam ook doordat ik haar voedde en het zelf koud vond buiten de dekens. 😅😂