45 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jennifer5214

Mijn kleine meid heeft dat ook, heb naar haar longetjes en hartje laten lui ...
Huisarts, vroedvrouwen, verpleegster van consultatiebureau, iedereen zegt dat het normaal is dat ze lawaai maakt in haar slaap. Vandaar dat ik hier eens vraag of dit echt zo herkenbaar is 😅 want je hebt een klein beetje lawaai en veel lawaai maken ook hé. Maar als ik dit hier zo lees is onze meid niet de enigste extreme lawaaimaker 😅

één jaar geleden

Reactie op Jennifer5214

Mijn kleine meid heeft dat ook, heb naar haar longetjes en hartje laten lui ...
Ja dat hebben wij dus ook, kraakbeen bij de luchtpijp en strottenhoofd is bij onze kleine onderontwikkeld nog, hierdoor gaat de luchtpijp soms dicht en dat veroorzaakt benauwdheid en piepen. Mijn kraamzorg kwam hier zelf mee, wel fijn want wij dachten wat is dus nu? Je hebt het in verschillende gradaties, ons mannetje heeft het alleen tijdens het drinken. Hierdoor duren onze voedingen echt eindeloos...Maar soms hebben ze het erger en dan is het ook tijdens het slapen. Ze moeten er.uiteindelijk overheen groeien hopelijk.maar dan kan een paar maanden duren 🙃 alleen in geval van echt verstikkingsgevaar willen ze nog wel een operatie doen. Geen idee of dat is wat jouw kleine heeft, maar bij piepen moest ik hier wel.aan denken.

één jaar geleden

Reactie op Loeb89

Ja dat hebben wij dus ook, kraakbeen bij de luchtpijp en strottenhoofd is b ...
Mijn kleine meid heeft het de hele dag door maar is dan nu ook verkouden erbij… ze eet en plast goed dus is er nog geen reden om druk te maken als dat minder word moet ik weer naar de dokter maar voor nu nog niks aan de hand gelukkig!

één jaar geleden

Het verkouden of benauwd klinken herken ik wel. Hier hoort dat bij dwarse boertjes. Meneer is eigenwijs, wil geen melk verloren laten gaan, dus slikt alle boertjes weer terug in. Maar daarna klinkt hij wel als een zware roker.

één jaar geleden

Zo herkenbaar! Wat een geluiden maken die kleine schattige baby'tjes.. Ik ben soms alleen bang dat ze zich verslikt als ze ook wat melk opboert.

één jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Zo herkenbaar! Wat een geluiden maken die kleine schattige baby'tjes.. Ik ...
Daar ben ik ook altijd bang voor! Het lijkt soms ook alsof ze echt stikt. Ze kijkt me dan ook helemaal in paniek aan en dan til ik dr op en klop ik op dr rug en dan gaat het weer. Vraag mij ook altijd af of dit nou normaal is en of ze niet echt kan stikken als ze alleen in dr bedje ligt en t dan gebeurt.

één jaar geleden

Hier ook 🙋🏻‍♀️ volgens consultatiebureau zijn het normale geluiden maar voor mij lijkt het alsof hij niet kan ademhalen ofzo

één jaar geleden

Hier ook heel erg herkenbaar! Vooral in de nachten deze bijzondere geluiden. Ook wij dachten, benauwd of krijgt ze wel lucht? Huisarts heeft t gecheckt maar dst is het niet. Het lijkt zeker alsof er iets dwars zit. Vaak komt er daarna ook wel spuug of lucht.

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Het verkouden of benauwd klinken herken ik wel. Hier hoort dat bij dwarse b ...
Hier hetzelfde probleem! Soms heb ik zo iets van spuug het er gewoon allemaal uit! Dan heeft hij er ook geen last meer van en is het gedaan😆

één jaar geleden

Hoi dames, ik ben vanochtend met ons meisje naar de osteopaat geweest en die gaf aan dat het kan komen doordat ze behoorlijk wat druk op dr hoofdje heeft gehad tijdens de bevalling, ik had een behoorlijk snelle en heftige bevalling want ze had ook een gesprongen adertje in dr oog 😅 hij heeft nu geprobeerd alles wat losser te maken dus ben benieuwd of ik verbetering merk bij haar! Wel kreeg ik nog als tip om haar hoofdje wat hoger te leggen in bed dus dat gaan we ook maar proberen.

één jaar geleden

Reactie op F&M

Hoi dames, ik ben vanochtend met ons meisje naar de osteopaat geweest en di ...
Dankjewel voor het delen, ik heb ook een turbobevalling gehad. Haar hoofdje was ook wat gestuwd en ook gesprongen adertje in beide oogjes. Zou je even willen laten weten hoe het verder gaat en of je verschil merkt?

één jaar geleden

Reactie op F&M

Hoi dames, ik ben vanochtend met ons meisje naar de osteopaat geweest en di ...
Ik heb toevallig deze morgen een afspraak gemaakt bij de osteopaat (nog voor ik je reactie las) omdat ik vind dat ze haar nekje zo overstrekt en je ziet dat ze er ongemakkelijk bij is. Ons meisje had ook een gesprongen ader in haar oogje dus wie weet. Ik ging vroeger ook naar de osteopaat en ik voelde mij altijd stukken beter nadien dus ik hoop echt dat het helpt 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Emerald20

Hier hetzelfde probleem! Soms heb ik zo iets van spuug het er gewoon allema ...
Ja, ik zeg elke keer tegen hem: spuug maar uit, mama heeft nog wel meer melk waar dat vandaan kwam.

één jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Dankjewel voor het delen, ik heb ook een turbobevalling gehad. Haar hoofdje ...
We zijn nu 2 nachten verder en heb wel het idee dat ze iets rustiger is ‘s nachts, ze kreunt en piept nog wel wat na een voeding maar niet meer zo erg als voorheen. Hoop dat er nog meer verbetering in komt ☺️

één jaar geleden

Hier ook ze is net n weekje oud. Mee op de spoed post geweest maar longen enzo klinken schoon. Hij gaf het als oorzaak omdat de slokdarm nog slap is bij baby’s maken ze deze geluiden. Na een voeding word het daarom erger

één jaar geleden

Reactie op abss

Hier ook ze is net n weekje oud. Mee op de spoed post geweest maar longen e ...
Dankjewel voor het delen!

één jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Dankjewel voor het delen!
Geen dank! Hopelijk kunnen we er snel aan wennen en houden ze ons er niet telang wakker mee. Kan er soms echt wakker om liggen dan denk ik ga toch slapen ben stil. Is ze stil denk ik leef je nog 🤗

één jaar geleden

Hier ook een update. We zijn gisteren bij de osteopaat geweest. Haar middenrifje zit vast door stress die ze van mij voelde tijdens de zwangerschap (ons meisje is ons regenboogbaby’tje na 4x zwangerschapsverlies). Daardoor heeft haar maagje niet genoeg plaats om mooi uit te zetten en krijgt ze krampen. Het kreunen en de lawaaitjes zijn dus omdat er lucht vastzit. Ook heeft ze veel de hik en dat is ook door dat middenrif. Je hoorde het mooi als de osteopaat aan het manipuleren was dat ze die geluiden onmiddellijk deed terwijl ze wakker was dus van onze meid zijn het geen slaapgeluiden 😅 Nu voel ik mezelf van schuldig voor de stressvolle zwangerschap maar we zijn er vroeg bij dus met een beetje hulp en tijd gaat ze haar binnenkort beter voelen 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op xMieke

Hier ook een update. We zijn gisteren bij de osteopaat geweest. Haar midden ...
Voel je alsjeblieft niet schuldig, bewust of onbewust ben je angstig dat het opnieuw gebeurd om je kindje te verliezen, dat is heel logisch! Je mag juist trots zijn dat je er voor openstaat om naar de osteopaat te gaan en haar te helpen hiermee. 🍀

één jaar geleden

Reactie op xMieke

Hier ook een update. We zijn gisteren bij de osteopaat geweest. Haar midden ...
Ah meid voel je niet schuldig! Gelukkig gaan ze het nu aanpakken en wordt jullie meisje er alleen maar beter van, je doet het heel goed!