12 Reacties

3 jaar geleden

Maar ik zie alleen magnesiumbisglycinaat staan. Wat heeft dat met ijzer te maken? Is het bewezen?

3 jaar geleden

Ja ik kreeg deze aanbevolen door mijn verloskundige: https://www.solgar.nl/producten/gentle-iron-20-mg. Bij mij heeft het geholpen. HB is van 6,5 naar 7,3 gegaan na een paar weken gebruik (gebruikte het wel om de dag ipv elke dag, dus kan mogelijk nog sneller)

3 jaar geleden

Is het niet zo dat de gynaecoloog meer kennis heeft op dit gebied dan een verloskundige (met alle respect uiteraard, maar de arts heeft nu eenmaal meer gestudeerd).

3 jaar geleden

Ik heb het de afgelopen weken ook gebruikt en net uitslag binnen gekregen dat mijn ijzergehalte en ijzervoorraad weer op peil zijn. En geen klachten van obstipatie gehad.

3 jaar geleden

Ik heb deze ook gebruikt, gekocht bij ekoplaza en m’n HB is van 6,2 verhoogd naar 7,4. Waarom ze het nog niet overal adviseren is volgens mijn verloskundige omdat er nog te weinig wetenschappelijke onderzoeken naar zijn gedaan. De ingrediënten zijn meer natuurlijk, en inderdaad, geen obstipatie als bijwerkingen.

3 jaar geleden

Ik slik ook ferrotabletten i.v.m. te lage waardes. Ik heb geen bijwerkingen en slik het al 4 weken

3 jaar geleden

Ik slik ook ijzertabletten en ook ik heb geen last van obstipatie. Over 2 weken opnieuw waardes bepalen en dan hoop ik te kunnen stoppen

3 jaar geleden

Reactie op Rw1

Maar ik zie alleen magnesiumbisglycinaat staan. Wat heeft dat met ijzer te ...
Ik denk dat deze word bedoeld ☺️

3 jaar geleden

Ik moet ook slikken. Nu na aantal weken wel op peil, dus slik niet elke dag meer. Maar heb wel veel last van obstipatie. Van de week zei de verloskundige dat ik evt ook de gentle iron mag kopen, dat deze niet zoveel obstipatie geeft.

3 jaar geleden

Ik heb de gentle Iron gebruikt toen m'n waardes een beetje laag waren, maar bleef laag.. dus nu gebruik ik voorgeschreven ijzertabletten. Daar zit wel 3x zo veel ijzer in.. dus zou niet zomaar op eigen initiatief andere gaan nemen. En als je last van obstipatie hebt kunnen ze ook zakjes movicolon of iets dergelijks voorschrijven he!

3 jaar geleden

Ook op aanraden van de verloskundige aan de Gentle Iron gegaan, in 4 weken van 5.5 naar 7.0! Geen enkele bijwerking gehad van deze supplementen.

3 jaar geleden

(Probeer geen cafeïne en zuivel in te nemen 2 uur voor/na het slikken van de supplementen). Vitamine c bevordert juist de opname.