Maken jullie je hier wel eens zorgen om? Nu in de herfst is het in de slaapkamers soms wel boven de 80%.
We proberen zo veel mogelijk te ventileren. Maar nu in de herfst wordt het soms hoger en soms lager als we de ramen open zetten. Er is geen pijl op te trekken. Ook hangen we de was op achter een gesloten deur, of gebruiken we toch vaker de droger..
Hoe slecht is een hoge luchtvochtigheid nou echt voor je (en voor je baby)? Heeft iemand een idee? ☺️
Oh en, we doen de deur van de babykamer tijdens het slapen altijd dicht, tegen de tocht en kou. Maar dan kan het vocht ook geen kant op. Wat doen jullie? 🤷♀️
Hier ook hetzelfde. Heb ook vochtvreters gekocht, maar of het helpt?
Denk dat dit probleem al zoveel jaren bestaat en als je je budget hebt kun je wel zo'n apparaat kopen of gaan stoken en tegelijk de ramen open zetten. Het is buiten ook echt vochtig vind ik.
Nee heb me hier nog geen seconde zorgen over gemaakt. Ik zou zelfs niet weten hoe hoog de luchtvochtigheid is in huis. Ik woon zelf ook in dit huis en heb geen last van gekke dingen dus ik neem aan dat mijn baby het ook wel overleefd.
Luchtvochtigheid an sich is wel het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken. Wij hebben jaren lang in Azië gewoond waar de luchtvochtigheid vrijwel altijd in de 90% zit.
Zolang je zaken als schimmel in de gaten houdt en goed / regelmatig ventileert, geen enkel probleem.