18 Reacties
3 jaar geleden
Ja ik zou gewoon even aanbellen en zeggen dat jouw kindje daar slaapt en het echt heel duidelijk te horen is. Met de vraag of het misschien iets stiller kan.
Alles op een vriendelijke manier, het hoeft niet meteen een heisa te worden en het is een normale vraag die je stelt.
Die melding zou ik nog even laten.
3 jaar geleden
Vragen kan altijd. Wij hadden bijvoorbeeld bij de eerste dat een buurkind iedere zonnige dag de hele dag stond/ staat te basketballen in de tuin, we werden er horendol van en in de avond werd ons kindje er wakker van. We hebben toen de afspraak gemaakt dat ze dit niet meer zou doen na 7 uur, tot nu toe nog even goede buren.
3 jaar geleden
Ik vind een melding bij de woningbouw maken wel te ver gaan eerlijk gezegd. Je kan natuurlijk eerst even langs gaan en het aan kaarten.
Weet niet hoe oud je buurjongen is, maar pubers maken inderdaad veel geluid. Denk niet dat hij muisstil op z’n kamer gaat zitten.
3 jaar geleden
Ik vind dat buurjongen best een beetje rekening kan houden met jullie slapende kindje. Sowieso, dusdanig hard schreeuwen dat het in jullie huis steeds te horen is, vind ik niet normaal.
Ik had het zeker aangegeven bij de buren. Mocht dat echt niet helpen, gewoon een melding maken bij de woningbouw.
3 jaar geleden
Ik ga indd eerst met hun in gesprek, mocht dat niet helpen dan nog een gesprek en daarna een melding. Ben altijd van het praten, het een kans geven en als dat niet helpt nog een gesprek en verder actie ondernemen in dien nodig.
Had misschien eerder het gesprek aan kunnen gaan want het is bijna elke avond hetzelfde verhaal, maar nu onze dochter op haar eigen kamer slaapt besef ik me hoe luidruchtig het is.
3 jaar geleden
Wij hebben ook mega luidruchtige buren , onze dochter haar kamer grenst aan hun kant en je kan ze letterlijk verstaan als je in haar kamer staat.. hier was het een kwestie van ‘trainen’ en nu slaapt ze overal doorheen gelukkig ! Maar ik vind zeker dat je dit aan mag geven aan de buren hoor , beetje rekening met elkaar houden zou fijn zijn toch
3 jaar geleden
Heb je white noise geprobeerd? Dat kan geluiden van buiten af heel goed dempen.
3 jaar geleden
Reactie op MomOfEmma
White noise gebruiken we, maar stopt automatisch na 40 minuten.
Welk appara ...
Oude telefoon met spotify en één nummer, dus de whitenoise, op repeat zetten.
3 jaar geleden
Reactie op MomOfEmma
Welk appara ...
Wij hebben de numsy! Die kan de hele nacht aanblijven top ding 😄 Zit ook een nacht lampje in makkelijk voor bijv nachtvoedingen. Wij dekken het lichtje 's nachts af met een doekje 🙈
3 jaar geleden
Reactie op MomOfEmma
Welk appara ...
Ik heb ook een numsy, die kan ook een hele nacht aan en kan absoluut geen kwaad.
3 jaar geleden
Reactie op MomOfEmma
Elke x wordt er niet open gedaan. We kijken het nog even aan. En anders bli ...
Ik heb zelf deze. Ben er wel tevreden over. Je hebt veel verschillende soorten geluiden hoewel ik eigenlijk alleen de white noise gebruik en één kleur lampje (je hebt meerdere kleuren en kan ze ook in sterkte aanpassen). Mijn zoontje slaapt hierdoor veel beter en wordt niet meer wakker van elk geluidje. Als hij ‘s nachts uitvalt door lege batterij wordt hij zelfs wakker dus denk wel dat het een soort “verslaving” is😂

3 jaar geleden
Hier heb je verschillende soorten numsy apparaatjes. Zou even kijken welke het beste past bij jouw wensen, ze verschillen ook wel wat in prijs.

3 jaar geleden
Reactie op MomOfEmma
Elke x wordt er niet open gedaan. We kijken het nog even aan. En anders bli ...
Wij hadden hetzelfde probleem met onze buren. Echt ellende zelfs toen we onze kleine man nog niet hadden.
Uiteindelijk meerdere malen de politie gebeld. Zelfs de buren aam de andere kant van ons hadden er last van. Ze hebben nu eindelijk de hint begrepen.
3 jaar geleden
Nou we hebben de numsy touch aangeschaft hoor, erg fijn apparaatje. Elke keer als we aan bellen voor een fatsoenlijk gesprek doen ze de deur niet open terwijl ze volgens mij wel thuis zijn...
Ze krijgen van mij nog een kans om open te doen en anders ga ik wel de woningbouw bellen.
Gelukkig is ons meisje er niet wakker door geworden door hun overlast de afgelopen nachten.
Als laatste optie kunnen we boven nog een extra slaapkamer maken (onze kamer is erg groot en was oorspronkelijk 2 slaapkamers) maar dit kost dan weer geld en tijd. Maar goed, alles voor ons meisje.