15 Reacties

10 maanden geleden

Haha hier hetzelfde 😅 ik geef hem meestal iets in zn handen wat kraakt, dat laat ik hem van te voren kiezen

10 maanden geleden

Hier werkt het soms om iets te geven waar het dopje van af gedraaid kan worden (tandenpasta, vitamines etc.) Dit helpt vaak lang genoeg om zijn luier te verschonen en daarna moet ik hem zittend of staand aankleden. Verschrikkelijk ingewikkeld maar oefening baart kunst.... hoop ik !?

10 maanden geleden

Wij zijn over gestapt op luierbroekjes, liggend verschonen wil hij echt niet meer haha

10 maanden geleden

Reactie op CHMB

Wij zijn over gestapt op luierbroekjes, liggend verschonen wil hij echt nie ...
Maar hoe doe je dat dan bij poepluiers? Hier 3-4 poepluiers per dag die ook vrij dun zijn. Ik zie niet voor me hoe dit staand moet 😅

10 maanden geleden

Ik ben best wel anti scherm. Maar met verschonen van poepluiers zet ik af en toe tik tak van npo op m’n telefoon. Werkt als een tiet.

10 maanden geleden

Haha the struggle is real he 🤣 Bij onze oudste ook een periode gehad. Mee bewegen is het enige wat je kunt doen als je zonder strijd wilt verschonen. Telkens weer iets nieuws verzinnen, ander liedje, ander speeltje, tandenborstel, gekke bekken, staand verschonen, op de buik blazen 😏 Het gaat vanzelf weer over, maar nu weten ze dat liggen voor baby's is, dus dat willen ze echt niet meer 🤣

10 maanden geleden

Reactie op Moes5

Maar hoe doe je dat dan bij poepluiers? Hier 3-4 poepluiers per dag die ook ...
Ja meestal wil hij dan wel heeeeel even liggen en doe ik direct zijn beentjes omhoog (wat de kraamzorg in het begin dus niet wil) maar dan kan hij namelijk die wokkel als het ware niet maken. Maar ik moet zeggen dat hij vaak een soort klei heeft dus dat is wel makkelijk 😂😅

10 maanden geleden

Ik verschoon haar op de grond en leg 1 been over haar heen. Jij alle ruimte om te verschonen en zij kan even geen kant op. Mijn dochter vindt dit even vervelend maar wordt vrij snel rustig

10 maanden geleden

ik leg de comode op de grond en mijn voeten over zijn armen werkt nog enig zins of we geven hem iets maar daar is hij snel op uit gekeken en we gebruiken luierbroekjes als hij gaat slapen gaat wat sneller staan wilt mijn zoontje nog niet echt wel loopt hij overal langs

10 maanden geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Ik verschoon haar op de grond en leg 1 been over haar heen. Jij alle ruimte ...
Dit werkt echt heel goed! Bij mijn wilde jongens heb ik dat ook zo opgelost. Mijn dochter bleef altijd gewoon liggen en ik snapte nooit waarom een vriendin van mij haar zoon op deze manier verschoond. Tot onze tweede geboren werd en dit de enige manier was om er voor te zorgen dat niet alles onder de poep zat.

10 maanden geleden

Herkenbaar, ik probeer hem bezig te houden met steeds een ander speeltje. Vaak iets uit de commode, het doosje van de zetpillen ofzo 😅 en wat ook wel even hielp was een discolampje aan zetten, is hij even door afgeleid. Op aliexpress kun je kleine discolampjes kopen met usb plug

10 maanden geleden

Hij kijkt dan dus naar de lampjes op het plafond, niet de lamp zelf 🙈

10 maanden geleden

Reactie op Flopje23

Herkenbaar, ik probeer hem bezig te houden met steeds een ander speeltje. V ...
Het doosje van de zetpillen heeft de revue hier ook gepasseerd. We hebben alles bij de hand; sleutelbos, afstandbediening vd afzuigkap, babyfoon camera… Soms helpt het om hem te verschonen op de bank met de tv aan #loedermoeder

10 maanden geleden

Reactie op Lola-Feather

Het doosje van de zetpillen heeft de revue hier ook gepasseerd. We hebben a ...
Haha precies hetzelfde hier. Afstandsbediening vd airco dan wel. Groot succes ook 🤣 en idd anders gewoon even de tv aan, of telefoon in de hand. Alles is een fase dus dit ook, dan maar ff zo!

10 maanden geleden

Wij geven wat in zijn handen en ik kondig aan dat ik zijn luier ga verschonen. Na het verschonen gooien we samen de luier weg, wat hij heel leuk vindt. Soms heeft hij geen zin en moet ik hem echt tegenhouden maar meestal werken die dingen wel.