27 Reacties
2 jaar geleden
Hier moesten we van de huisarts miconazol en sudocreme smeren, dit werkte hier heel goed maar zou eerst bespreken met de huisarts omdat er ook blaadjes zitten
2 jaar geleden
Maïzena.. mijn zoontje had als baby altijd zijn billetjes kapot. Omdat hij zure poep had door de koemelkallergie.
En ik kreeg ook de tip Maïzena.. ik dacht ook die is gek.. maar echt waar.. binnen 2 dagen zag ik al verschil.. en hij had heel erg zijn billen kapot. Echt met wondjes/ blaasjes.. heel zielig..
Ik maakte het schoon met water en Hydrofielewashandje daarna droog deppen en laag Maïzena.. en vaak even schone luier geven..
2 jaar geleden
Het zit m meer in preventie van erger worden en uitzingen. Dus veel verschonen (elke 3-4u), poep afspoelen in bad, verder met water schoon deppen (niet wrijven), zo vaak mogelijk bloot laten liggen/lopen, droog deppen met hydrofiel en restanten crème met olie (bv olijfolie) wegwrijven . Je smeert dan een barrière crème zodat plas en ontlasting niet verder irriteert. Die moet een zo hoog mglk zinkgehalte hebben, dr leenarts heeft dat.
Als t binnen 4-5d niet beter wordt, nr de huisarts om te beoordelen of er ook een schimmel bij zit. Dan moet je nmlk ook gaan smeren met miconazol. Dat kan je ook zelf kopen, mr dit irriteert een beetje dus je wil t alleen smeren als er echt een schimmel bij zit.
Sterkte, wij zijn er ook net doorheen en tis echt taai
2 jaar geleden
Maizena. Dat neemt vocht op maar ademt nog wel. Wanneer de blaasjes weg zijn en de huid niet meer beschadigt is kan je weer een zalf gebruiken.
Zoals iemand anders als zei: wel checken of het niet om een schimmel gaat. Dan heeft ook maizena geen zin
2 jaar geleden
Reactie op serrabre
Al geprobeerd om het te luchten? Bij iedere verschoning even op laten droge ...
Dat is hier geen doen. Meneer is mega druk. Is al een hele klus om te verschonen. Maar is nu bijna helemaal
Dicht en weg. Elke keer goed
Smeren met kokos olie en savonds een badje met paarden melk