13 Reacties

4 jaar geleden

Ohh heel vervelend he?! In het begin hielp bij mij nog wel eens een paar happen vanille vla. Heb ook omeprazol (rennies werkten te kort) Geen koolzuur drinken, (veel) vet eten vermijden en slapen op je linkerzij! Sterkte, I feel you!

4 jaar geleden

Ik lees even mee. Ik heb hier zelf namelijk ook last van. Vooral als ik wil gaan slapen is het lastig, omdat je dan gaat liggen (lagere positie) en dan wil het maagzuur bij mij eruit. Sinds week 10 bijna iedere week meermaals overgegeven, deze week ook nog meerdere malen overgegeven en ondertussen zit ik op 17+1, ben het goed zat eerlijk gezegd. Ik heb dus nog niet w echt tips helaas. Ik neem na overleg met verloskundige af en toe Suprimal en Rennies maar dit is meer symptoombestrijding dan een oplossing uiteraard. De stap naar de dokter voelt hiervoor nog te groot. Probeer het zo lang mogelijk met gewone drogisterijmiddeltjes te behandelen, want aan zwaardere medicijnen zitten vaak ook weer nadelen.

4 jaar geleden

O wow wat vervelend. Maagzuur heb ik niet, wel een super opgezette gasbuik dus vraag me ook af of ik wat aan mn voeding zou moeten doen…

4 jaar geleden

Dankjewel om deze topic te openen. Zelf sinds enkele dagen last van zuuroprispingen en het blijft aanhouden. Nee zoals je zegt, het is een teken dat de zwangerschap goed verloopt..daar moeten we ons aan vasthouden 🤞🍀 maar enige tips waren meer dan welkom dus merci dadayla! Als er nog mensen zijn met tips.....shoot....🙏💖

4 jaar geleden

Jaaa heel erg last van! Man man man wat kan dat branden! Heb helaas nog geen tips.. Had het vooral na het eten van visloze sushi.. dus laat dat voorlopig ook maar even staan 🙈

4 jaar geleden

Ik heb er ook weer last van. Vorige zwangerschap ook last van gehad. Wat voor mij goed hielp was Antagel. Is een drankje wat meteen werkt tegen de zure oprispingen. Je kunt het bij de apotheek kopen. Verder niet te veel vet en zure dingen eten helpt bij mij ook. Maar Antagel is echt mijn redder in nood 😅

4 jaar geleden

Bij mij helpt licht verteerbaar eten meestal goed. Dus dingen als wit brood, witte rijst etc, geen rauwe groenten, vetarm vlees. Bepaalde soorten groente en fruit probeer ik ook te vermijden of weinig van te nemen (bijv. ui, paprika and citrusvruchten). Daarnaast kleinere porties eten en idd zoals hieronder al vermeld vette hap vermijden. Sterkte, hopelijk wordt het snel beter! (Er staat ons nog wat te wachten in het laatste trimester geloof ik 🙈)

4 jaar geleden

Heb er ook last van! Tot overgeven aan toe. In het eerste trimester niet overgegeven en nu al een keer of 3 in een week… nu sinds 2 dagen aan de maag beschermers en dat werkt so far so good.

4 jaar geleden

Ik neem rennies, kauwtabletten mint of sinasappel. Werkt meteen!

4 jaar geleden

Melk drinken!

4 jaar geleden

ik slik al Omeprazol 2x 40 mg.. en heb nu ook antagel opgehaald pfff blijf maar last houden.. ben 15+1 vandaag

4 jaar geleden

Reactie op Bolletje1992

ik slik al Omeprazol 2x 40 mg.. en heb nu ook antagel opgehaald pfff blijf ...
ik heb ook antagel maar lijkt echt helemaal niks te helpen bij idd ! ik word echt gek van maagzuur 😫

4 jaar geleden

ik heb antagel gekregen maar lijkt echt helmaal niks te helpen! ik word er zo gek van de maagzuur doet soms echt pijn ook gewoon kan er wel ok huilen ik word echt krankzinnig ervan😫😭