142 Reacties

één jaar geleden

Reactie op DinM34

Dit had ik ook. Netjes de hoeveelheid aangehouden die zij aangeeft. No way ...
Kreeg jij jouw pastinaak wel gelijk mooi glad? Ik ben er echt heel lang mee bezig geweest. 😅 Heel veel extra kookvocht toe moeten voegen voordat het iets beter werd.

één jaar geleden

Iemand een goede tip voor bloemkool hapjes in te vriezen? Ik had het gemaakt met een klein beetje kookvocht, wat er stond, maar ik haal een ijsblokje eruit en het is net bloemkoolsoep 😂

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Kreeg jij jouw pastinaak wel gelijk mooi glad? Ik ben er echt heel lang mee ...
Pastinaak was drama inderdaad. Kende die groente ook zelf helemaal niet😅 courgette heb ik helemaal geen kookvocht bij hoeven doen, die was al “nat” genoeg van zichzelf. Voor de rest naar mijn idee allemaal wel goed gelukt. Mijn zoontje is vandaag 4 maandjes en ga denk ik het laatste weekend van maart beginnen. Zo kunnen mijn man en ik zoveel mogelijk de eerste keren zelf doen. Die week hoeft de kleine niet naar de opvang namelijk omdat onze werkdagen dan perfect lopen. Mocht het niet lekker gaan zijn we er in ieder geval zelf bij. Wanneer gaan jullie beginnen? En gaan jullie na deze 60 dagen ook zelf andere groentes proberen te geven? En welke?

één jaar geleden

Reactie op Merel 94

Iemand een goede tip voor bloemkool hapjes in te vriezen? Ik had het gemaak ...
Zonder kookvocht proberen? Ik merkte zelf dat de bloemkool heel makkelijk glad werd dus mssn is kookvocht niet eens nodig

één jaar geleden

Reactie op DinM34

Pastinaak was drama inderdaad. Kende die groente ook zelf helemaal niet😅 c ...
Goed dat je het zegt over de gourgette! Ga ik er rekening mee houden. Mijn dochter word 23 maart 4 maanden, Wij beginnen 25 maart omdat we dan ook samen vrij zijn. 😊 Na de 60 dagen ga ik denk ik eerst opmaken wat ik nog in de vriezer heb en ga dan verder onderzoeken wat ze tegen die tijd alweer mag hebben qua groenten. Als iemand een idee heeft dan hoor ik het ook heel graag!

één jaar geleden

Reactie op DinM34

Zonder kookvocht proberen? Ik merkte zelf dat de bloemkool heel makkelijk g ...
Jaa misschien wel een idee!

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Goed dat je het zegt over de gourgette! Ga ik er rekening mee houden. Mijn ...
Ik begin dus ook 25 maart. Leuk dat we dan ook hetzelfde schema volgen, kunnen we elkaar op de hoogte houden als je dat wil. Ik was al dingen aan het opschrijven als rode bieten, spruitjes (zelf geen fan maar oke ga het wel proberen) snijbonen, doperwtjes, bruine bonen, spinazie. En fruit: aardbeien, appel, druiven, framboos of bramen, rode besjes. Geen idee of dat allemaal al mag en of er makkelijk een prakje van te maken is. ga ik eerst uitzoeken voor die tijd natuurlijk

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Het gaat om de smaak dus dat het wat dunner is, maakt niet zoveel uit denk ...
Ik sprak hier toevallig het cb over vandaag! Zij gaf aan dat het helemaal niet erg is als het wat dikker is, dan leren ze ook structuren kennen. Een banaan mag je bijvoorbeeld gewoon prakken, hoeft allemaal niet helemaal glad te zijn. Het ‘moeilijkst’ voor de kleintjes zijn straks de hapjes die een combinatie zijn van heel zacht met stukjes. Dan moeten ze dat dunne eerst zien weg te slikken om daarna te ‘kauwen’ op de stukjes. Dat is nog heel lastig.

één jaar geleden

Hoi Chantal! Ik heb je toegevoegd als vriend. Zou je mij ook het pdf bestand kunnen sturen van mama roos? Alvast bedankt 🤩

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Het gaat om de smaak dus dat het wat dunner is, maakt niet zoveel uit denk ...
Haha nee he. Maar ik heb van de pompoen en zoete aardappel wat meer gemaakt en daar soepje van gemaakt en nog wat restjes groente ingedaan die niet in de vormpjes paste 😅.

één jaar geleden

Reactie op DinM34

Zonder kookvocht proberen? Ik merkte zelf dat de bloemkool heel makkelijk g ...
Ja ik heb een stoom blender apparaat voor Philips aangeschaft en na het bereiden blijft er wat stoom vocht bij de groente zitten en dat heb ik telkens gewoon meegeblend. Daar ben ik de mist in gegaan en zijn sommige dingen veel te nat geworden Maarja nu niks meer aan te doen 😅

één jaar geleden

Reactie op mamacam90

Ja ik heb een stoom blender apparaat voor Philips aangeschaft en na het ber ...
Ach dan weet je dat voor een volgende keer, je gaat hem vaker gebruiken lijkt me tenminste. Nu dit weggooien is ook zonde. Al die tijd en moeite voor niks en het is vooral voor de smaak eerst, die zit er echt nog wel aan. Ik heb ook een stoom/blender gebruikt, echt ideaal. Ik heb alleen tussendoor wel eerst alles in een schaal gedaan omdat ik dus grotere hoeveelheden gebruikte wat niet in 1x in het apparaat paste. Eerst dus alles gestoomd in 2 of 3 delen, in schaal,daarna alles geblendeerd en kookvocht toegevoegd als nodig was

één jaar geleden

Zou ik het schema ook mogen ontvangen?

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Geef jullie email adressen maar door via de chat. Dan stuur ik hem door.
Wafae_6a@hotmail.com aub!

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Goed dat je het zegt over de gourgette! Ga ik er rekening mee houden. Mijn ...
Ik heb je ook een vriendschapsverzoek gestuurd☺️

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Ik heb hem als PDF bestand maar dat kan ik hier niet sturen. 🤭
Ik heb je een verzoek verstuurd. 😅☺️

één jaar geleden

Hi allemaal, ik zou het schema ook graag willen ontvangen. Zou iemand die met mij willen delen?

één jaar geleden

Reactie op Chantalld

Stuur mij maar jullie emailadres in een privé bericht. Dan zal ik hem verze ...
Zou je het naar me kunnen mailen? ml_sj@hotmail.com

één jaar geleden

Na al die andere mama's durf ik het bijna niet meer te vragen... Maar kan iemand mij ook het schema kunnen mailen?🤭 Naar extramailtje01@gmail.com Mijn dank is groot!🥰❤️

één jaar geleden

Reactie op 2022anne

Na al die andere mama's durf ik het bijna niet meer te vragen... Maar kan ...
*schoorvoetend* me too please? 🙈 dank is dan super groot, uiteraard 🥰❤️