5 Reacties

7 maanden geleden

Ik ben na ong 6 weken aan de minipil gegaan. Nu gestopt (nog niet aan het “proberen” verder) maar komt nog geen menstruatie, alleen al 2 weken soms spotting. Weet niet wat ik kan verwachten omdat ik nog borstvoeding geef. Na stoppen van reguliere pil kreeg ik ook 5 maanden geen menstruatie en werd ik daarna (zonder menstruatie) zwanger. Ik ben benieuwd hoe het bij anderen is; kan er niet veel over vinden omdat ik net een geval apart ben met minipil+borstvoeding.

7 maanden geleden

Mijn cyclus was direct weer regelmatig, maar bij een vriendin van mij heeft het ook lang geduurd voordat ze weet regelmatig werd. Zeker een half jaar, als het niet meer is! Ze heeft daarna nog een kindje gekregen en de cyclus was weer ontregeld. Zowel zij als ik gebruiken geen hormonale anticonceptie.

7 maanden geleden

Ik werd na 2 maanden al weer ongesteld. Toen liet ze tijdelijk de nachtvoedingen vallen 😅. Sindsdien (voed nu 19 maanden) elke maand op de dag nauwkeurig mijn menstruatie.

7 maanden geleden

Ik geef nog steeds borstvoeding en werd na 16 maanden voor het eerst ongesteld en had meteen een regelmatige cyclus. Maar het is normaal dat je de eerste 6 maanden na de start van je cyclus onregelmatig bent. Als dat langer als 6 maanden na start van de eerste menstruatie dan zou je kunnen overwegen een keer naar de huisarts te gaan voor bloedonderzoek en wellicht aanvullend een echo