15 Reacties
één jaar geleden
Vanochtend twee boterhammen met Vegetarische smeerworst en een beker melk.
Als tussendoortje een appel en halve banaan.
Lunch: twee boterhammen, 1 met jam en 1 met groentespread en beker melk
Tussendoortje: beetje scrambled eggs, komkommer, tomaat.
Avondeten: ze eet met ons mee en vanavond eten we zalm en spinazie met roomkaas in bladerdeeg 😉
Net voor het slapengaan krijgt ze nog een papfles. En gedurende de dag drinkt ze water.
één jaar geleden
Naast bv:
Vanochtend 100cc havermelk gemengd met Olvarit granen.
Tussendoor een hele banaan in stukjes met een stuk of 10 frambozen.
Lunch twee boterhammen met boter en jam.
Tussendoor half koekje.
Avondeten straks zoete aardappel, paprika en broccoli in stukjes, daarna een beetje fruit als toetje (ivm kma kan ze geen yoghurt verdragen).
Over de hele dag drinkt ze nog wat water.☺️
één jaar geleden
Als ontbijt nog fles 120+4 (in afbouw) en boterham met boter. Tussendoor banaan en mandarijn. Lunch boterham met smeerleverworst en boterham gedoopt in pompoensoep met 100ml halfvolle melk. Tussendoor rijstwafel en komkommer. Avondeten rijst met pompoen broccoli kip en een klein beetje van de currysaus die wij eten vanavond (met de pot mee lukt nog niet zo goed :)), zometeen nog een fles 180+6.
één jaar geleden
Bedankt voor de inspiratie! Meteen mn boodschappenlijstje aangepast vanmorgen 🤣🙈
Hier nog weinig variatie. Vanmorgen een broodkorst en een reep komkommer geprobeerd. En sondevoeding en borstvoeding 😁
Waaruit bestond jullie ontbijt?
één jaar geleden
Zojuist een receptje wat er hier in gaat als zoete koek:
Half uitje fijn gesnipperd fruiten in de pan, paar blokjes diepvries spinazie erbij, beetje wachten tot het niet meer vochtig is. Dan mengen met 3 eitjes (buiten de pan) beetje geraspte kaas en kruiden. Dat in muffin vormpjes doen en je hebt een soort van de inhoud van een quiche zonder de korst.
25 min in de oven op 180 graden.
Deze ietwat kieskeurige eter smult ervan, wie weet jullie kleintjes ook!
één jaar geleden
Hier at onze zoon vanavond wortel puree, broccoli en aardappel.
Vh weekend kreeg hij voor het eerst een moedermelk pannenkoek 🥰 viel niet zo in de smaak, want hij was nog wat ziekjes 🙈
één jaar geleden
Reactie op Merel 94
Wat een leuk recept! Dit ga ik ook eens proberen, heb je er nog meer? Haha
Oeh nou meestal ben ik niet zo creatief hoor haha! Verder dan een bananenpannenkoekje of havermout muffin kom ik nie😜
Wij eten zelf bijna geen vlees, maar gelukkig is hij ook echt gek op vis. Visje stomen met aardappels en groente, beetje grof prakken gaat er hier altijd wel in! Zou hij denk ik wel iedere dag willen! Sardientjes uit blik vindt hij ook mega lekker, zou er nooit aan denken om dat te geven maar zag het ergens en is echt topvoedsel (goede vetten, ijzer etc)
Ik had laatst een simpel pastaatje gemaakt (uitje, paprika, courgette en vega gehakt fijn snijden en bakken, beetje tomatenpuree en kruiden erbij) maar dit gemengd met zachtgekookte Orzo ipv pasta; dat eet echt super makkelijk! 👏
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Bedankt voor de inspiratie! Meteen mn boodschappenlijstje aangepast vanmorg ...
Vaak een 'muffin' van banaan, ei en geraspte groenten met gemalen Havermout. 125 gram Havermout tot meel malen in de keukenmachine, 1 banaan, 2 eieren en bv halve courgette of een wortel erdoorheen roeren. Dan in een muffinvorm 20 minuutjes in de oven op 190 graden.
Verder belegde boterham of beetje yoghurt (halfvolle yoghurt of kokosyoghurt) met fruit of Havermout met klein beetje kaneel als we dat zelf eten.
één jaar geleden
Hij eet met de pot mee, vanavond had hij als avondeten bloemkoolrijst met kippendijreepjes in ananassaus. Wij vonden het niet te vreten maar het was natuurlijk zoet, dus t hele bord ging leeg 🤣. Meestal nog wat volle griekse yoghurt na.
Als ontbijt eet hij vaak gewoon 2 boterhammen met melk. In het weekend bak ik vaak nog wel eens iets voor de volgende ochtend zoals pannekoekjes, muffins oid. Maar doordeweeks begin ik daar niet aan.
Voor lunch kan het een groentenomelet zijn, brood met een gekookt eitje, gewoon brood, een eierkoek of krentenbol ter afwisseling zo nu en dan
één jaar geleden
Reactie op PM1995
Hij eet met de pot mee, vanavond had hij als avondeten bloemkoolrijst met k ...
Ik bak in het weekend een batch van 16 muffins en vries dat grotendeels in! Als je dat de avond van tevoren uit de vriezer haalt of 's ochtends even in de oven dan kan je dat als ontbijt geven.
één jaar geleden
Reactie op CHMB
Ik vind het wel grappig dat hij hier echt in 2 weken tijd van het liefst “p ...
Hier ook.. gister een lekker fruit bordje gemaakt. Zet hem in zn kinderstoel en hij klimt er net zo snel weer uit en wil op schoot om van mijn bord het fruit te eten 🤣 De oudste heeft dit ook een periode gedaan. Alles wat op ons bord ligt is veilig en lekker, want dat eten wij ook 🤷🏻♀️🤣