Onze dochter heeft in principe altijd netjes haar middagslaapje gedaan. Viel binnen een kwartier in slaap en sliep zo 2.5 uur (van 12.30 tot 15.00). De laatste 2 dagen wil ze met geen mogelijkheid slapen. Alleen maar zitten, rollen, staan… Zijn er meer kindjes waarbij dit het geval is? Ze is van 27 november, zal het een slaapregressie zijn? De nachten gaan goddank nog goed…
Volhouden. Deze fases zijn je voorlopig houden. Slaap regressie sprongetje of wat het ook is. Maar de meeste kinderen kunnen tot 3jr of soms langer echt hun middagslaapje goed gebruiken
Ik ben altijd heel makkelijk.. willen ze niet.. dan niet..
Zolang ze er niet huilerig of narig om zijn. Zou ik er niet te veel druk achter zetten.
Komt vanzelf wel weer terug of niet..
We zijn immers ook niet allemaal hetzelfde als een boekje 😁
Mijn dochtertje heeft ook een aantal keer geen middagdut gedaan. Nu weer wel en gaat het heel goed. Dus ik bied het elke dag aan. Als ze niet wil, dan niet.
Ja herkenbaar hier sinds een week, maar dan elke keer na 30min wakker. Zal wel met de 18mnd regressie te maken hebben. Wij houden iig gewoon het ritme aan zoals we gewend zijn. Dat betekent 2 uur in bed. Als hij niet slaapt, dan rust ie iig. :)