3 Reacties

één jaar geleden

Kies voor je eigen geluk. Heel moeilijk maar je bent sterk en komt er doorheen. Hoelang gaat het duren voordat hij weer een psychose gaat krijgen en wat dan als hij je dochtertje wat doet? Ik zou dingen gaan regelen zo als een woning en zo dat als je er klaar voor bent je kunt gaan. Relatie met de vrouw zou je voorzichtig kunnen aanpakken. Weet die vrouw het. Hoe staat die er in? Heel veel sterkte en succes

één jaar geleden

Oei.. lastige situatie. Maar ik denk dat het tijd is om eerlijk te zijn, voor jezelf maar ook voor je partner en voor je dochter.. Het is ook belangrijk voor je dochter om een mama te hebben die ook gelukkig is, en als dit is met een andere (vrouw) dan moet je daar voor gaan. Je kunt niet uit medelijden bij je huidige partner blijven. Met goed overleg kunnen jullie een omgang regeling treffen, zodat je dochter zowel papa als mama heeft, dat is heel belangrijk.. Praat met elkaar.. Wens je heel veel wijsheid en sterkte toe. Volg je hart zou ik zeggen

één jaar geleden

Hi mama, Wat een ellende allemaal. Wat betreft je relatie geef je aan dat je liefde voor hem weg is én dat zijn psychische toestand niet helemaal stabiel is. Ik denk dat het goed is om te kiezen voor jezelf, je eigen geluk en jullie veiligheid/stabiliteit. Ik zou dit ook bespreken met jouw partner als het mogelijk is en dan samen met een plan komen om zo goed mogelijk uit elkaar te gaan. En met een plan voor een omgangsregeling oid zodat jullie dochter alsnog een band met haar vader kan opbouwen. Ik denk dat dat voor allebei erg belangrijk is. Wat betreft het verliefd zijn op iemand anders ben ik hier nooit heel erg voorstander van zolang je in een fase zit met veel onrust en veranderingen. Ik zou het stap voor stap doen. Eerst uit elkaar, dan daarvan bijkomen en weer in jullie nieuwe routine komen en daarna als de rust weer is wedegekeerd pas denken aan een eventuele nieuwe relatie. Ook voor jullie dochter heeft een scheiding best veel gevolgen. De ouder(s) minder zien, een nieuwe omgeving etc. Heel veel succes met jullie situatie en sterkte bij welke keuzes je ook zult maken.