9 Reacties
één jaar geleden
Mijn kindje wordt gerust 8x per nacht wakker voor melk (bv). Mijn oudste heeft dit ook pas rond 16 maanden afgeleerd, dus ik vind 2x niet veel. Met 16 maanden hebben wij wel bewust gezegd dat we gingen stoppen met melk s nachts. Toen voelde het wel dat het kon. We zijn wel blijven troosten, was de eerste nachten wel pittig, maar ging snel beter. Ik zou kijken wanneer jullie er aan toe zijn om dat te doen. En als dat niet is, dan is dat ook prima he. Jullie kindje, doen wat goed voelt voor jullie. Ik zie het bij mijn kindje nu ook nog zeker niet gebeuren, dus hier gaan we voorlopig nog even door met de nachtvoedingen.
één jaar geleden
Bij ons tot 6 nachten geleden ook 2x per nacht en nu heeft hij voor het eerst, ineens 5 nachten achter elkaar klokje rond geslapen. Kan dus zomaar ineens komen 😂
één jaar geleden
Hier ook nog meerdere nachtvoedingen hoor. Dochter is nu een jaar. Ze zullen er niet om vragen als ze het niet nodig hebben. Zijnde het honger, kou, behoefte aan een klein snackje of slokje.
Het maakt hier niet uit of ze overdag veel of weinig eet of drinkt.
Heel normaal.
één jaar geleden
Mijn zoontje eet heel goed en drinkt snachts ook nog 1-2 keer. Overdag drinkt hij ook nog ochtend middag avond. Hij ontwikkeld zich heel hard met het staan en overal aan optrekken, daarnaast groeit hij nu flink in de lengte. Hij krijgt gewoon op verzoek. Ik begin de laatste week te merken dat hij snachts soms maar 1 voeding nodig heeft en afgelopen nacht voor het eerst 10u in een stuk heeft geslapen. Het komt vanzelf. Vroeg of laat. Kijk wat je zelf fijn vind en volg je kind. Dat blijft het beste advies denk ik. Wat anderen zeggen klinkt vaak interessant maar zegt niks over jullie situatie.
één jaar geleden
Krijgt je kindje borst of flesvoeding?
Hier ook lang nachtvoeding gehad, wij hebben telkens zelfde hoeveelheid water gegeven maar telkens minder scheppen melk. Uiteindelijk 180 water +1 en vervolgens gewoon (warm) water; hij werd op den duur zelf niet meer wakker en slaapt inmiddels door.
Zijn gaan minderen ivm de hoeveelheid melk ook; aangezien het overdag ook een grote eter was. Ik heb lang getwijfeld of het geen dorst was ipv honger waarvoor hij wakker werd, vandaar deze manier afgebouwd.
Geen idee of dit met borstvoeding ook zou werken haha, maar ik denk dat je dat niet aan wilt lengen met water en extra gedoe met kolven wilt creëren 😅