21 Reacties

één jaar geleden

Ik knip ze en vijl ze daarna. Door iets van juf roos op te zetten kan ze daarnaar kijken en is ze minder met nagels bezig

één jaar geleden

Hier gaat het ook dramatisch 🥲 ik knip ze tegenwoordig omdat dat sneller gaat, soms nog na met de elektrische vijl, maar dat gaat in etappes. Ik doe het vaak tijdens het voeden (bv), dat is eigenlijk het enige moment dat het me überhaupt lukt.

één jaar geleden

Als ik alleen ben zet ik haar in de eetstoel met een maisvinger, dan is ze afgeleid en plakt dat ding aan haar hand zodat ze niet het nagelschaartje probeert af te pakken. Als we met zijn tweeën zijn dan bij papa op schoot, samen gekke bekken trekken in de camera op selfiestand en ik snel knippen.

één jaar geleden

Hier knip ik ze, meestal in z'n kinderstoeltje en dan geef ik hem iets anders in z'n handjes ter afleiding. En dan is het opschieten want ook hier is het geduld van korte duur 😂

één jaar geleden

Mijn zoontje geeft geen kik om nagels knippen, zit lekker rustig op schoot te kijken hoe ik het doe! Ik zoek wel altijd een moment waarop hij lekker chil is

één jaar geleden

Ik knip met een van de schaartjes die ik als set had van Difrax, en zet voor 5 min. Een filmpje Hey Bear op🤣 Dat is de enige manier om nagels te knippen, anders is het onbegonnen werk. 😜

één jaar geleden

Met een nagelknipper op het aankleedkussen. Afleiding soms nodig, dan doen we het met zijn tweeën.

één jaar geleden

Knippen met een schaartje, ze vindt het super interessant en zit er met open mond en stil naar te kijken. Meestal houdt ze haar interesse maar 1 hand vast dus dan doen we de 2e hand op een ander moment.

één jaar geleden

Papa knipt, mama vijlt. Ik ben volledig getraumatiseerd doordat ik een tijdje geleden in haar vinger heb geknipt. Gelukkig doet mijn man het, anders zouden haar nagels pas weer geknipt worden als ze 18 is denk ik.

één jaar geleden

Ik knip ze, met een knipper of een schaartje. Net wat ik vind. Waarom nog vijlen als het zo'n gedoe is?

één jaar geleden

Reactie op Miri2

Papa knipt, mama vijlt. Ik ben volledig getraumatiseerd doordat ik een tijd ...
Hier precies hetzelfde gebeurd. Duurde bij mij 6 maanden voordat ik het weer aandurfde.. En nog zit ik met zweethanden 🫣

één jaar geleden

Ik knip ze met een knipper, vanaf het begin al gedaan. Dancing fruits of juf Roos op tv, dan gaat het best snel 😄

één jaar geleden

Reactie op Lilalaaa

Ik knip ze, met een knipper of een schaartje. Net wat ik vind. Waarom nog v ...
Omdat ik met knippen in haar vinger knip 😅 die handen vliegen alle kanten op (inmiddels probeert ze ze achter haar rug te stoppen) en ze is behoorlijk sterk of weet zich goed los te wurmen

één jaar geleden

Ik knip ze met een nagelknipper. Gaat hier goed. Ik heb ook de tip; knippen als ze slapen! Echt vind het geniaal! ( Ps, ik doe het niet meer als ze slaapt want ze vind het niet erg ) maar wel gedaan!

één jaar geleden

Hier knip ik ze met een nagelknipper. Maar het is echt ellende. Ik ben met 2 handen denk ik een week bezig🤣🤣🤣 paar nageltjes per keer. Ze wil dan alleen zelf de nagelknipper vasthouden en in haar mond doen.

één jaar geleden

Wij knippen de nagels een keer per week. De ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer. Soms zet ik hem voor het raam op het aanrecht maar verder gewoon even nagels knippen en geen afleiding. Hij begint nu te snappen dat het normaal is en erbij hoort

één jaar geleden

Hier met een nagelknipper. Ik zet m’n zoontje op schoot en dan gaan we samen voor de tv zitten met baby tv aan. Dit werkt het beste hier.

één jaar geleden

Knippen in haar slaap!

één jaar geleden

Ik wacht tot hij zn middag slaapje doet.. doe ik dat niet ben ik 2 nagels verder en heb ik krijsend kind die de elektrische nagelvijl wil hebben.

één jaar geleden

Wij hebben zo"n klein nagelschaartje. Schaar vorm, met iets van een nichtje in de bladen. We doen het tijdens het borstvoeding geven. Ik voed, mijn man knipt. Je kunt maar 1 hand tegelijk doen. Maar hé, het werkt wel voor ons. De laatste tijd kijkt hij steeds vaker rustig toe. Even de borst loslaten om te kijken wat papa aan het doen is. 1 of 2 nagels verder, hapt hij weer aan.