19 Reacties
5 maanden geleden
Onze zoon slaapt ook nog bij ons in bed. Vooral uit praktische overwegingen omdat hij 's nachts nog borstvoeding drinkt. Hij start in zn eigen bed en als hij de eerste keer wakker word leg ik hem naast me. Ik vind dit geen probleem en zolang hij dat nodig heeft, dikke prima 😁
Mag ik vragen waarom je hem niet in jullie bed wil? Als dat nu is wat hij nodig heeft. Onze oudste sliep ook bij ons en vanaf 6 maanden werd die onrustig bij ons en sliep hij ineens in zn eigen bed. Onze jongste doet er wat langer over (ook heel wat meegemaakt helaas) en doet het in kleinere stapjes. Allemaal oke ☺️
5 maanden geleden
Reactie op Annemiek1990
Onze zoon slaapt ook nog bij ons in bed. Vooral uit praktische overwegingen ...
Opzich voor de nacht maakt me dat niet heel erg veel uit. Alleen begint het bij het naar bed gaan al. En duurt het de rest van de avond zolang hij niet bij ons ligt word hij elk half uur schreeuwend wakker. Ik wil niet elke dag om 19u in bed liggen.
5 maanden geleden
Reactie op mendie95
Opzich voor de nacht maakt me dat niet heel erg veel uit. Alleen begint het ...
Haha nee dat is niet fijn inderdaad! En kun je niet hem in jullie bed in slaap laten vallen en dan als een ninja zelf eruit kruipen? Uiteraard zo dat het veilig is voor hem. Zo deed ik dat voorheen 🙈
VRIEND
5 maanden geleden
Helpt het misschien dat je een matras naast zijn bed legt? Onze dochter werd ook om de haverklap wakker en moest je echt wegsluipen, anders werd ze weer wakker en begon het riedeltje van voor af aan. Op een gegeven moment hebben we er een matras naast gelegd en geleidelijk hoefden we er steeds minder naast te liggen. Ze had ook ernstig de behoefte om in de buurt van papa of mama te zijn.
5 maanden geleden
Reactie op Mandarijn2020
Helpt het misschien dat je een matras naast zijn bed legt? Onze dochter wer ...
Ja we gaan er idd langs liggen. En dan glippen we weg zodra hij slaapt. Alleen binnen 15 minuten is hij dan weer wakker en begint het riedeltje van voren of aan. Zelfs al lig ik er 1,5 uur langs. Zodra ik weg ben word hij weer vlot wakker. En ik lig liever niet vanaf 19u de hele avond op het matras😗
VRIEND
5 maanden geleden
Reactie op mendie95
Ja we gaan er idd langs liggen. En dan glippen we weg zodra hij slaapt. All ...
Nee dat snap ik heel goed! Vervelend zeg! Wij hebben destijds het consultatiebureau gevraagd om advies. Misschien kunnen zij helpen? Ze zullen het ongetwijfeld vaker gehoord hebben.
5 maanden geleden
Is hij moe genoeg? Misschien eens kijken of het scheelt als hij wat later naar bed gaat?
5 maanden geleden
Mijn dochter gaat in haar eigen bedje ook gelijk staan en huilen als we de kamer uitlopen.. maar als ik haar op ons bed leg en wegloop blijft ze liggen en maakt ze geen enkel geluid en gaat ze meteen slapen.. ook slaapt ze in ons bed smiddags dik 2,5 uur terwijl dit in haar eigen bed maar 1 uur is, ik zit eraan te denken om een peuterbed aan te schaffen maar twijfel of het niet veel te vroeg is ze is 20 maanden nu
5 maanden geleden
Reactie op Illayssa
Mijn dochter gaat in haar eigen bedje ook gelijk staan en huilen als we de ...
Hier ook 20 maander in een 1 persoonsbed sinds een aantal weken.. Omdat ik hem in slaap voedde en dan met wegleggen werd hij wakker en moesten we soms een uur rondlopen om hem in slaap te wiegen en nu ga ik er gewoon naast liggen en rol eruit als hij slaapt 😁 Onze oudste ging pas na z'n 2de verjaardag in een peuterbed, maar de jongste was er schijnbaar al eerder aan toe.
5 maanden geleden
Reactie op mendie95
We hebben een hoge boxspring dus ben bang dat hij eruit valt met draaien of ...
Je hebt speciale bed hekken voor boxsprings ☺️
5 maanden geleden
Reactie op Annemiek1990
Hier ook 20 maander in een 1 persoonsbed sinds een aantal weken.. Omdat ik ...
Oh echt nou ja misschien toch maar doorzetten om een bed te halen.. vind de stap zo eng haha maar mn omgeving zegt ook wel dat ze er klaar voor is soms zo moeilijk om te begrijpen waar je nu goed aan doet
5 maanden geleden
Reactie op Illayssa
Oh echt nou ja misschien toch maar doorzetten om een bed te halen.. vind de ...
Het ergste is dat je het pas weet als je de keuze maakt, haha 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Illayssa
Hahaha klopt idd! Wat waren bij jou kleine signalen dat hij/zij toe was aan ...
Onze oudste moest plaats maken voor zn broertje 😆🙈 en werd te groot voor zn ledikant. Als hij omdraaide stootte hij elke keer tegen de zijkanten aan.
De jongste was gewoon zo onrustig in zn ledikant. Die wiegen we nog in slaap of viel aan de borst in slaap en moesten we soms 3 tot 5x wegleggen voor hij niet wakker werd als we hem weg legde. En dat was ik heel erg beu 🙈
Dus ik had de hoop dat ik hem in een groot bed liggend in slaap kon voeden en dan als een ninja weg sluipen. En dat werkt 😁 en mijn man wiegt hem in slaap en kan dan op het bed gaan zitten ofzo om hem weg te leggen zodat die overgang niet zo groot is van armen naar bed, haha. If it works it ain't stupid 😆
5 maanden geleden
Het wordt geen gewoonte 💕 Je kindje heeft je nu nodig, en wordt vanzelf weer makkelijk met slapen. Wij zaten in een omgekeerde situatie; tot 1.5 jaar heeel vaak wakker en elke nacht (uiteindelijk) weer bij ons in bed. Zonder het te forceren, slaapt hij nu ineens al bijna een maand gewoon door in z’n eigen bedje 🤗 Ze zijn nog zo klein - geef ze de geborgenheid waar ze de behoefte aan hebben.
Geen idee of dat de tip is de je wilt horen, maar succes lieve mama ❤️
5 maanden geleden
Reactie op mendie95
Heerlijk zeg. Vanzelf over gegaan dus? Hoelang heeft het geduurd :)
Ongeveer een half jaartje, maar in dat half jaar zijn er heel wat periodes geweest dat ze wel in haar bedje sliep. We hebben er ook nooit een probleem van gemaakt als ze de hele nacht tussen ons sliep, zo kregen we alle drie een goede nachtrust. Ze heeft een tijdje geleden wel last gehad van verlatingsangst, tandjes, nachtmerries,… dat zijn vaak momenten dat ze moeilijker in haar eigen bedje slaapt.