6 Reacties

4 maanden geleden

Titel moet zijn: niet eten maar vreten 😅

3 maanden geleden

Wat fijn dat hij alles eet! 😄 Tja ik zou niet zo goed weten obv je verhaal of dit wel of niet normaal is. Het hangt denk ik ook af hoe de dag eruit ziet, aantal grote maaltijden vs snacks, activiteiten etc. Hier is het ook veel ongeduld met eten en proppen. Voor mij is dat niet abnormaal.. af en toe kokhalsen en dan opvangen in zn hand en dan weer opeten 🥲 Mijn zoontje, ook 2 in nov, heeft sommige dagen dat hij non stop kan eten en sommige dagen is het weer minder. Kan geen kwaad om eens met het consultatiebureau te schakelen. Dietist lijkt me pas stap 2, die heeft er juist baat bij als je daar vaker gaat komen.. dus dan zal er vast en zeker iets ‘mis’ zijn.. of denk ik dan te negatief 🤷🏻‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Lola-Feather

Wat fijn dat hij alles eet! 😄 Tja ik zou niet zo goed weten obv je verhaa ...
Hij eet meestal 4 grote maaltijden op een dag en tussendoor nog snacks. Gaat 4 dagen per week naar de opvang (vanwaar 3 halve). In oktober moeten wij weer naar het consultatiebureau. Goed idee om het daar inderdaad even aan te kaarten.

3 maanden geleden

Hier eet m'n zoontje echt niet alles, vooral groenten vindt hij maar niks 😂 Maar hij propt ook zo erg. Een banaan gaat altijd meteen voor de helft naar binnen en stukjes brood zoveel er maar in zijn mond past. We leren hem nu op een soort grappige manier 'happen-kauwen-weg'. Ik zit er dan naast, geef hem een stukje en zeg happen. Dan kauwen, kauwen, kauwen en dan moet hij "aaaaa" zeggen. Als hij dan nog eten in zijn mond heeft zeg ik op grappige toon dat hij tegen me jokt en dat vindt hij heel grappig. Hij krijgt dan echt het volgende stukje pas als het echt weg is. Door het spelletje raakte hij ook minder tot niet meer overstuur en nu tijdens het eten herhaal ik soms 'happen-kauwen-weg' om hem eraan te herinneren. Soms lukt het, soms niet 😅

3 maanden geleden

Jaa proppen is hier ook een favoriete manier om iets naar binnen te werken 😂 We merken dat onze kleine echt veel eet als hij in de middag brood heeft gegeten (en vaak is het allen als hij bij de opvang is geweest, want thuis krijgt hij warm tussen de middag). Blijkbaar vult het zijn buikje niet en is hij non stop met avond eten. Maar geven we in de middag soep, prakkie, gebakken eitje of iets dergelijks, dan is hij ook minder hongerig in de avond. Wellicht helpt het jullie ook om met (verzadigde) voeding te spelen.

3 maanden geleden

Reactie op sunny_annni

Jaa proppen is hier ook een favoriete manier om iets naar binnen te werken ...
Gaan we proberen. Op de opvang ook standaard brood, 2 sneeen met beleg al rond 11:30 uur. Thuis krijgt die vaak rond 10:00/10:30 Bananenpannenkoekjes of een omelet en dan pas later brood maar we zouden idd ook een keer ‘s middags warm eten kunnen proberen. Bedankt voor de tip!