Mijn dochtertje is in nov 2 geworden. Verder dan een stuk of 20 woordjes komt ze eigelijk niet. Ik zie wel kindjes van haar leeftijd die al zinnetjes kunnen maken en dat maakt me soms onzeker.
Zijn er meer mama’s waarvan de kindjes nog geen zinnetjes kunnen maken?
Ik zou me daar niet druk om maken. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn of haar tempo de een praat met net 1 jaar al 2 woord zinnen en de ander doet dit pas bij 2,5 jaar of zelfs nog later.
Ik ben werkzaam in de kinderopvang en daar zie je vaak hele grote verschillen tussen kindjes van dezelfde leeftijd.
Komt echt goed wanneer jouw kindje hier klaar voor is.
Hier ook een mannetje dat nog niet veel zegt! Hij gaat nu sinds kort naar logopedie en peuterspeelzaal doet hem ook erg goed.
Iedere kindje ontwikkeld anders. Mijn oudste prate met 1.5 hele zinnen en d oren van me hoofd. ( nog steeds trouwens haha ) Noran dus niet.
Ik deel niet dezelfde ervaring maar 2 kindjes van een vriendin van mij gingen pas echt zinnetje praten toen ze naar school gingen. Zij was er ook onzeker over maar het zijn echt hele pientere welbespraakte kids nu!
zij spraken beide echt nog geen 20 woorden met 2 jaar. En ken toevallig ook nog een ander kind dat geen woord sprak en ineens met 3,5 hele zinnen zei.
Maar ik snap je onzekerheid hoor ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben. Maar kindjes ontwikkelen zich zo verschillend. Komt wel goed
Hier hetzelfde. Heb een vriendin met een kindje van een paar maanden jonger die heel veel praat. Iedere keer als ik daar ben geweest maak ik me heel erg zorgen. Hij zegt ook haast nooit mama of papa.