Onze dochter is van het weekend precies 1,5 jaar geworden. Al een aantal weekjes slaapt ze bij ons in bed, slaapregressie dacht ik dan.. tot 9 maanden was ze een top slaper echt geen kind aan ik wist niks van die slaapregressies馃槀 de eerste begon pas met 9 maanden toen sliep ze bij ons in haar ledikant voor 2 dagen daarna zijn we 1 week op vakantie geweest, bij terugkomst gewoon weer op haar eigen kamer zonder problemen. Met 11 maanden was de heftigste denk dat ik wel zo 8 weken bezig ben geweest. 1uur naast haar bed zitten handje vasthouden tot ze in diepe slaap was. Vervolgens moest ik dit ook s鈥檔acht nog 2x doen en heb ik dus amper kunnen slapen. Overdag moest ik weleens vrij nemen zodat ik haar naar de opvang kon brengen en ging ik even slapen. Nu zitten we weer in zo fase maar deze keer heb ik gewoon zoiets van niet willen slapen dan maar bij ons bed want die 11maanden fase heeft mij echt gesloopt en ik was niet erg gezellig hoorde ik van mijn partner馃槄 nu slaapt ze al 4 weken bij ons elke keer zei ik wel in het weekend proberen we eigen bed maar dit is er nooit van gekomen, als ik er al aan moet denken dat het weer zo strijd wordt heb ik er al geen zin meer in om het te proberen dus hup bij ons in bed.
Nu het probleem.. het gaat dus een gewenning worden voor haar maar de fase lijkt alleen maar erger te worden ipv beter. Ze heeft in de eerste weken geen last gehad van verlatingsangst (was wel een symptoom van slaapregressie las ik) nu begint ze bij de opvang steeds te huilen als ik wegga terwijl ze het altijd zo leuk heeft gevonden. Ik vind dit zo zielig als ik haar dan daar achter moet laten tussen zo grote groep kinderen en snap nog waarom ze nu zo verlatingsangst heeft voor de opvang daar gaat ze 3x per week naar toe. Oma ziet ze 1x per 2 weken soms 3 weken niet en daar begint ze zelfs te huilen als ze weggaat terwijl ze haar niet vaak ziet.. zo raar.
Ik kan dus wel wat tips gebruiken.. In slaap brengen en dan in eigen bedje leggen heb ik al geprobeerd daar trapt ze helaas niet in. Bij haar zitten dan kan ik zo 2uur ernaast zitten dat is te vermoeiend voor mij zeker op werkdagen en zelfs als ik bij haar blijf gaat ze steeds weer staan in haar bed. Muziek heb ik al geprobeerd. Misschien dat een vloerbed nog kan helpen iets nieuws voor haar wat ze misschien heel leuk vindt en ik kan bij haar liggen dan. Wij hebben laatste tijd al veel geld uitgegeven dus mochten jullie een goedkope oplossing vinden voor een vloerbed heel graag馃槄 marktplaats kunnen we nu niets vinden bij ons in de buurt. Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen want ik weet het niet meer.