13 Reacties

3 jaar geleden

Bedje iets hoger zetten aan het hoofdeinde, goede luchtvochtigheid en ik heb een keer van die druppels van vsm gebruikt. Weet even niet meer hoe het heet maar leek te werken!

3 jaar geleden

Reactie op Demner

Bedje iets hoger zetten aan het hoofdeinde, goede luchtvochtigheid en ik he ...
Dankje! Ja tussikin denk ik, heb ik ook maar komt bijna niks uit haha

3 jaar geleden

Zetpil hielp bij mij voor de nacht. Overdag liet ik het zo tenzij ze echt zich naar voelde dan deed ik het wel. En indd die vsm tussikind. Ze zeggen ook dat LUUF helpt, is een soort pepermunt iets. Misschien weet iemand anders daar iets meer vanaf en ervaring?

3 jaar geleden

Reactie op juudje6

Zetpil hielp bij mij voor de nacht. Overdag liet ik het zo tenzij ze echt z ...
Dankje! Net zetpil idd gegeven, hebben luuf in huis kan het proberen, bij de verkoudheid hielp het in elk geval wel!

3 jaar geleden

Hoe reageert jouw kleintje op het puffen? Drastisch op zoek naar tips hoe dat makkelijker gemaakt kan worden 😅

3 jaar geleden

Hoe reageert jouw kleintje op het puffen? Drastisch op zoek naar tips hoe d ...
Haha herkenbaar, m'n man deed alsof het een vliegtuig was en dat vond ie leuk en sindsdien gaat ie al lachen als we de puf pakken😅

3 jaar geleden

Hoe hebben jullie de puffer gekregen? Ons zoontje hoest al weken de longen uit z'n lijfje en roggelt ook wat in zijn ademhaling. Ik ben al meerdere keren bij de huisarts geweest (lees: ik sta er iedere week op de stoep). Ze controleren dan zijn longetjes en luisteren naar de ademhaling alleen ik word telkens weg gestuurd met: de longen klinken schoon hij eet, drinkt en plast nog goed, hij heeft een verkoudheid en dat moet vanzelf over gaan. Hij hoest zichzelf ook meerdere keren per nacht wakker en verslikt zich flink tijdens het eten en drinken. Punt is ook, als ik daar zit lacht hij en lijkt het goed te gaan. Ik zou dan willen dat hij zo'n hoest bui (die hij meerdere per dag en nacht heeft) daar zou hebben zodat ze het kunnen zien. Mijn vraag dus: hoe krijg je hulp als in bijvoorbeeld een puf. Ik voel me soms echt alsof ik gek ben.

3 jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Hoe hebben jullie de puffer gekregen? Ons zoontje hoest al weken de longen ...
Wij hebben ook altijd een vrolijk mannetje bij de arts, na 2 antibiotica kuren zijn we doorgestuurd naar de kinderarts, daar is vast gesteld dat hij bronchitis heeft. Hij piept als hij ademt en klinkt af en toe als een 80 jarig man… wij zijn ook meerdere keren naar de huisarts geweest voordat we door verwezen zijn.

3 jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Vervelend zeg.. wij hebben denk een makkelijke huisarts ofzo? Zou gewoon echt erop aandringen!

3 jaar geleden

Wij hebben ook altijd een vrolijk mannetje bij de arts, na 2 antibiotica ku ...
Ik heb wel (na heel lang aandringen) een verwijzing voor de kinderarts gehad. Dit was al half mei en de afspraak is pas eind juli. Dus nog even afwachten dan maar..

2 jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Ik heb wel (na heel lang aandringen) een verwijzing voor de kinderarts geha ...
Dat duurt nog even dan! Wij konden dezelfde dag nog terecht!

2 jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Wij hebben ook een puf gekregen via de huisarts voor de kleine man. Was erg verkouden en aan het hoesten. Hij was er benauwd bij, vandaar de puf. Die zorgt dat de longen meer open gaan staan of zoiets. Als ze erg vol zijn helpen neusdruppels met xylometazoline ook goed. Mag je max een week gebruiken en kregen wij ook voorgeschreven van de huisarts.

2 jaar geleden

Stomen in de douche kun je proberen, de vocht zorgt dat de slijm wat loskomt. Wij deden minimaal twee keer per dag. Regelmatig een slokje water en we deden luuf aan de binnenkant borst slaapzak. Hier ook een puf en neusdruppels gehad van de huisarts.