12 Reacties

5 maanden geleden

Zou eerst niks zeggen, pas als je rond de 12 a 13 weken bent. En de eerste echo's hebben gehad

5 maanden geleden

Ja ik zou ook even wachten met zeggen.

5 maanden geleden

Ik zou het wel zeggen, al ben je het niet verplicht. Eerlijkheid duurt het langst.

5 maanden geleden

Wat voor jou het beste voelt. Als het je stress geeft gewoon zeggen en anders even wachten.

5 maanden geleden

Als je het zegt tijdens het tekenen, wanneer ze je dus al een aanbod hebben gedaan omdat ze je graag willen hebben en ze er bijvoorbeeld vanaf zien met de wetenschap dat je zwanger bent is het denk ik arbeidsdiscriminatie en kun je dit aantonen dus als jij je er beter bij voelt om het te zeggen zou ik het doen denk ik

5 maanden geleden

Heel eerlijk, ik zou het zeggen. Ik heb het jaren geleden andersom gehad. Ik had iemand aangenomen die pril zwanger bleek te zijn. Ze zei het gelijk en ik waardeerde haar eerlijkheid. Bovendien; zwanger is geen ziekte en ja je bent er over een tijdje een paar maanden tussen uit, maar je komt ook weer terug. Destijds was ik precies gelijk zwanger met haar (van mijn eerste). Het zou discriminatie zijn als ze je alsnog afwijzen op basis van zwangerschap. Succes, en veel plezier!

5 maanden geleden

Ik zou het ook zeggen.

5 maanden geleden

Ik zou het niet zeggen. Pas als je het ook met anderen gaat delen zou ik het tegen mijn werkgever zeggen.

5 maanden geleden

Ik zou het met 12 weken zeggen. Is heel normaal om het te zeggen rond die periode en je proeftijd is dan waarschijnlijk ook voorbij, wat het net iets veiliger maakt.

5 maanden geleden

Ik zou het niet zeggen, tenzij je het al tegen iedereen zegt, dan zie ik geen belemmering om he te vertellen. Het is echt heel normaal om het tot 12 weken voor jezelf te houden en je zult zien dat je er toch anders door wordt ingezet of aangekeken. Het levert alleen maar een risico op als je het zegt. En een werkgever die er goed op reageert als je het vroeg verteld zal ook een werkgever zijn die zich professioneel opstelt als je het vertelt op 12 weken.

5 maanden geleden

Ik wil even laten weten dat ik nog contact heb gehad met de verloskundige en dat ze mij ook het advies gaf om eerlijk te zijn. Dit in overweging mede met jullie reacties heb ik besloten het vandaag te delen met mijn nieuwe werkgever. Ze hebben heel positief gereageerd en gaven aan geen reden te zien om mij niet aan te nemen oid. Het is dus allemaal goed gekomen. Groetjes en bedankt voor jullie reacties

5 maanden geleden

Reactie op MamavanLL3

Ik wil even laten weten dat ik nog contact heb gehad met de verloskundige e ...
Wat een fijn nieuws! Dat geeft een goed gevoel om straks te beginnen 🥰.