5 Reacties

9 maanden geleden

Ieder kindje ontwikkeld op zijn eigen tempo. Zo kon mijn oudste al met 1.5 jaar heel gesprek met je voeren. Hele zinnen sprak hij. ( en nog steeds is het kletskous 馃槄) En de jongste zegt ook alleen nog maar mama en papa, en op en dag dag. Denk dat dat het wel was. Het is zo verschillend.. zijn neefje die de zelfde leeftijd als mijn oudste heeft 2.5 jaar en begint nu pas een beetje te praten. Geen zorgen, komt echt vanzelf. En weet niet of je je kindje straks ook naar een peuterspeelzaal gaat, daar leren ze ook heel snel praten.

9 maanden geleden

Hier ook niks, loopt wel al maanden.. ik wacht rustig af.

9 maanden geleden

Hier eentje met een snel ontwikkelde grove en fijne motoriek, maar verbaal was het maanden geleden mama als is dat nu veranderd in jaja. Papa komt soms voorbij en veelal die, boe (boek), bal, waf(hond). Daarentegen merk je dat ze wel echt dingen als snapt. Als ik vraag zet je beker op de kleine tafel of pak je schoenen uit de gang dan doet ze dat wel. Denk dat ze veel opslaat al en dat het er (hopelijk) in 1x snel uitgaat komen.

9 maanden geleden

16 maanden, zegt nog geen woord. Wel heel snel qua lopen etc.

9 maanden geleden

Hier n luie donder qua lopen en grove motoriek haha. Maar praat de hele dag door. Papa, mama, opa, oma, poesje, auto, busje, bal, op, klaar. Ze kunnen niet alles tegelijk.