15 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook een jongentje dat 0 interesse heeft. Hij is heel slim, dus met hele andere dingen bezig.. Dingen waarvan je denkt, kind dat hoeft je allemaal nog niet te weten. We proberen het ook elke keer weer. Maar hij wil echt niet.. Ik kijk het nog eventjes een half jaartje aan.. Maak me er nog niet te druk om.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ze vindt het wel leuk, maar niet gemotiveerd om daadwerkelijk te plassen op het potje. Wij laten het even en zijn ervan overtuigd dat ze ooooit wel zindelijk zal worden haha!

2 maanden geleden

Vooral blijven proberen. Het komt echt vanzelf. Zolang je het maar aan blijft bieden😁. Hier een meisje die erg druk is met vanalles wat nog niet nodig is. Plassen gaat redelijk goed op de wc als we maar stimuleren. De grote boodschap is lastiger omdat ze dit vaak ophoudt omdat ze te druk is. Dus dit gaat echt nog niet. Aankomende zomer vooral veel oefenen ik denk dat je er dan wel komt.

2 maanden geleden

Die van ons heeft ook nauwelijks interesse 😬 We hebben in mei ook een tweede kindje gekregen, dus ik vind het wel prima even. Hij is vast zindelijk voordat hij 18 is 😉

2 maanden geleden

Die van ons had ook nauwelijks interesse. Is ook bijna 3 jaar. Ik heb hem in een weekend de luier afgedaan en om het half uur/uur even naar de wc. Dat was eerst veel natte broeken en dweilen maar uiteindelijk gaf hij het aan. We maakten er een soort spelletje van, wie als eerst bij de wc is en een beloning of sticker voor het plassen op de wc. Het duurde allemaal even maar het plassen ging na paar dagen/week goed. Het poepen is nu nog spannend maar dat hoor ik vaker bij andere kinderen. Langzaam komt daarna nu (2 a 3 weken verder) verandering in en gaat dat steeds beter op wc. Succes.

2 maanden geleden

Bij onze beide jongens hebben we de vraah gesteld of ze ook op de wc wilden plassen. Bij de eerste was dat in 1 keer "ja" en ging het vanaf dat momeng goed. Bij de tweede was het heel vaak "nee" tot er ineens toch een "ja" kwam. Ook bij hem ging het vanaf dag moment goed, ontlasting wel nog in de luier maar dat was na 1 week ook over. Ik denk dat er te veel aandacht aan besteden juist niet werkt omdat het toch spannend is. Door gewoon regelmatig te vragen/aanbieden houd je het bespreekbaar en open maar ligt er geen druk op. Jongens zijn vaak later dus denk echt wel dat het komt. Vooral niet te veel druk erop.

2 maanden geleden

Hier een meid die absoluut weigert in iets ander s te plassen en poepen behalve haar luier. Ze kan het prima ophouden en aangeven maar weigert gewoon. Ze heeft weleens op het potje en zelfs de wc geplast maar heeft daar nu geen zin meer in. We blijven het bespreken/benoemen. Komt vast wel weer. En anders een mooi project voor volgende zomer

2 maanden geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Hier een meid die absoluut weigert in iets ander s te plassen en poepen beh ...
Exact onze situatie. Onze dochter is ook zindelijk maar vertikt het.

2 maanden geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Hier een meid die absoluut weigert in iets ander s te plassen en poepen beh ...
Die van ons wist het ook prima en hield vaak ook lang op. Weigerde ook lang maar uiteindelijk toch gewoon een keer klaar geweest voor de wc blijkbaar. Het komt vast wel goed en anders inderdaad lekker in de zomer oefenen

2 maanden geleden

Hier een jongetje waarbij het ook nog niet is gelukt. Slim zat, kan ook prima vertellen hoe het moet, maar de praktijk… Meerdere keren geprobeerd, met stickers en cadeautjes, boekjes lezen, potje en brilverkleiner, oefenbroekjes, maar geen succes. Vervelende is dat hij het verschonen echt niet leuk meer vindt. Met tegenzin en veel praten gaat ‘tie liggen, stilliggen valt niet mee, ik mag niet poetsen… bij mij lukt het meestal nog wel, maar bij papa en de oma’s is het hard huilen. Zou het niet alleen voor ons, maar ook voor hemzelf fijner vinden…🙈 Binnenkort wil ik beginnen met ‘m 1x per dag op de wc zetten, dat dat iig routine gaat worden. En vanuit daar uitbreiden denk. (Uit ‘zindelijk maken is kinderspel’. Hopen dat die titel klopt met deze methode😅😂)

vorige maand

Reactie op J823874

Hier een jongetje waarbij het ook nog niet is gelukt. Slim zat, kan ook pri ...
herkenbaar.

3 weken geleden

Hier wil het ook nog niet lukken.. nog iemand goede tips?😊

2 dagen geleden

Update: na 3 pogingen is het eindelijk gelukt! In juni en juli ook 2 pogingen gedaan, maar leverde heel veel frustratie van beide kanten op😅 hij snapte het gewoon echt niet, liet echt gewoon alles standaard lopen en daardoor werd ik ook beetje moedeloos na 5 vieze broeken voor 10 uur ‘s ochtends. 1,5 week geleden op een zaterdag weer begonnen. Luier uit, onderbroek aan. Ieder uur op het potje, overal brilverkleiners, zodat hij er zo op kon. Potje overal mee naartoe. En plassen ging vanaf het begin gelijk al best goed! Vanaf de maandag erop al geen natte broeken meer (op 1x na toen hij excited was😅). En poepen voor het eerst op de dinsdag erna en daarna iedere keer gelukt! Inmiddels een ruime week verder en hij geeft het zelf aan. Poepen op de oppasdagen bij oma’s is nog spannend, maar daar mag hij om een luier vragen, die daarna gelijk weer uitgaat. Geen idee waarom het nu wel lukte en de vorige keren niet. Denk dat hij er nu meer klaar voor was dan een half jaar geleden. Ik voelde vanuit omgeving best druk om toen te beginnen, terwijl ik zelf het idee had dat hij er nog niet klaar voor was. Ook omdat ik destijds merkte dat veel energie naar zijn taalontwikkeling ging, en niet naar het zindelijk maken. Nu is hij dus zindelijk en we zijn heel trots op ‘m. Weet hij ook, elke keer na een wc bezoek zegt hij: daar worden papa en mama blij van, dat ik op de wc geplast/ gepoept heb! Gisteren een cadeautje gekocht met ‘m, dat was al een half jaar beloofd😅

2 dagen geleden

Update van mij. Hier helaas nog steeds niet gelukt, nou moet ik ook wel eerlijk zeggen dat door diverse omstandigheden het ook op een laag pitje stond hoor. Maar heb van die oefenbroekjes besteld, en wil daarmee beginnen (zoals Upairy, maar ik heb dan de Temu variant 😅) Want klink an sich logisch dat ze de plas niet voelen, want tegenwoordig zijn luiers al zodanig goed ontwikkeld, dat ze het goed opzuigen en dus een droog gevoel afgeven... Met de oefenbroekjes, zit dus wel klein opvang laagje in voor eerste plas, maar bedoeling is wel dat ze nu voelen dat ze nat zijn.. Ben benieuwd of dit zijn doel bereikt 😊

gisteren

Reactie op Deligrace

Update van mij. Hier helaas nog steeds niet gelukt, nou moet ik ook wel e ...
Copy paste: er zijn zorgen over giftige stoffen in kleding en andere producten van Temu, waarbij consumentenorganisaties waarschuwen dat veel producten niet voldoen aan EU-veiligheidsnormen en schadelijke chemicaliën kunnen bevatten, zoals PFAS, die verband houden met gezondheidsproblemen, en ftalaten.