41 Reacties

10 maanden geleden

Oh ja ik heb ook het gevoel dat ze van nature niet zo veel slaap nodig heeft, of dat denk ik toch. Ze ging al snel van 2 naar 1 slaapje, en ookal slaapt ze niet zo goed ‘s nachts is ze ‘s morgens wel fit

10 maanden geleden

Heel normaal! Mijn kindje heeft ook nog nooit doorgeslapen en ligt nog in de cosleeper naast me, heeft ook veel behoefte aan nabijheid. Drinkt ook nog regelmatig s nachts (bv). Doordat hij nog naast me ligt hoef ik er niet uit s nachts en dat scheelt mij heel erg in mijn eigen nachtrust.

10 maanden geleden

heel herkenbaar, ons zoontje van 14 maanden heeft ook nog nooit doorgeslapen en wil 's nachts heel graag bij ons liggen en voelt dan ook de hele tijd of we er nog zijn. sinds deze week lukt het soms om met 1 keer hem rond 23 uur op de arm nemen in zijn kamer dat hij tot ongeveer 2 uur in zijn eigen bedje slaapt. Daarna komt hij eigenlijk standaard bij ons liggen omdat hij heel erg in paniek raakt als we weggaan en we dan alle 3 in ieder geval wat slapen

10 maanden geleden

Eigenlijk best normaal om graag bij mama te liggen toch? Mijn kleintje kruipt het liefst ook nog tegen me aan snachts en dat is prima. ☺️ Ik vind het ook heerlijk. In veel aziatische landen slapen kinderen tot bijv 6-7 jaar bij hun ouders. In de westerse wereld is er de gedachten ontstaan dat baby’s/kinderen snel zelfstandig, in eigen kamer, moeten (in)slapen en doorslapen.. Heeft ooit een mannelijke dokter in het leven geroepen. In aziatische landen is het % babys dat aan wiegendood overlijdt een stuk lager dan in het westen. Baby’s hebben nabijheid nodig, ook snachts. Je bent zeker niet alleen. En de ouders die heel hard roepen dat hun kindje doorslaapt zullen ook nachten hebben dat ze eruit gaan ivm tandjes, slaapregressie, verkoudenheid… Het is geen wedstrijd toch? 🙂 Sorry wellicht een enigzins fel berichtje maar vind het zo jammer dat we zo gebrand zijn op doorslapen terwijl dat het (ook) heel normaal is als dat niet vanzelfsprekend is.

10 maanden geleden

Hier vannacht een nacht doorgeslapen (😃) en toen ze een paar maanden was 2x een nacht. Verder komt ze hier ook nog 1 of meerdere keren per nacht!

10 maanden geleden

Bij ons is/was dit ook het geval. Eerste stuk slaapt hij goed. En daarna was het elke keer rond 2 uur wakker, laatste weken was dit vervroegd naar 11 uur.. Doordat hij het zo oo een krijsen zette, en daarbij de oudste ook wakker maakte, lagen we dus eindstand met z'n 4en in 1 bed.. ja heel gezellig. Maar was wel heel erg krap😆 En doordat ze telkens eerder kwamen, waren mijn partner en ik gewoon onze "momentje' in bed kwijt. En ik ben zelf hele lange tijd heel ziek geweest, dus ik had ook de puf niet om de strijd aan te gaan. Tot ik vorige week er toch helemaal klaar mee was.. En toch even doorgezet. Eerste 2 nachten echt 1.5 tot 2 uur bij gezeten. Toen dacht ik wat ben ik godsnaam aan het doen. De 3de nacht, telkens weer neergelegd speentje gegeven, knuffie en aai over de bol, muziekje op de babyfoon aangezet, en weggelopen, en telkens weer terug gelopen en zelfde riedeltje opnieuw. ( ik hou niet van laten huilen) Dit was 1 nacht echt drama. Maar de 2de nacht ging al echt een heel stuk beter.. En zo hoefde ik steeds minder vaker uit bed We zijn nu dikke week verder, en hij heeft de afgelopen 2 nachten doorgeslapen, ik hoefde niet 1x mijn bed uit.. ik weet niet of hij dit doorzet. Maar ik ben erg blij en trots op hem vooral dat het zoo goed gaat.

10 maanden geleden

Reactie op Karen90

Heel normaal! Mijn kindje heeft ook nog nooit doorgeslapen en ligt nog in d ...
Dankjewel voor je reactie. Ze ligt soms ook nog in de cosleeper als ik er te vaak en te lang uitmoet omdat ik fulltime werk en anders heb ik gewoon geen rust. Ben blij dat ik dit ook lees van je. Hoe oud is je kindje?

10 maanden geleden

Reactie op Michelle330

heel herkenbaar, ons zoontje van 14 maanden heeft ook nog nooit doorgeslape ...
Dankjewel voor je reactie. Dit hebben we ook regelmatig. Tot 3 u ongeveer gaat het goed daarna wil ze vaak bij ons verder liggen.

10 maanden geleden

Reactie op Lola-Feather

Eigenlijk best normaal om graag bij mama te liggen toch? Mijn kleintje krui ...
Zeker geen felle reactie. Bedankt voor je antwoord. Dit wou ik vooral horen dat het ook normaal is dat ze nog niet doorslapen. Dit geeft me wat gemoedsrust.

10 maanden geleden

Reactie op Flspr

Hier vannacht een nacht doorgeslapen (😃) en toen ze een paar maanden was 2 ...
Dankjewel voor je reactie!

10 maanden geleden

Reactie op yazzzz123

Dankjewel voor je reactie. Ze ligt soms ook nog in de cosleeper als ik er t ...
15 maanden, ook van november. rond 16 maanden hebben we bij de oudste een proces gehad zoals @Manu26 hieronder beschrijft. Ik neig ernaar dit nu weer rond die leeftijd te doen.

10 maanden geleden

Reactie op Manu26

Bij ons is/was dit ook het geval. Eerste stuk slaapt hij goed. En daarna ...
Wat knap van je kindje! Dankjewel voor je reactie. Is zelfde hier. Zit er echt soms uren bij, ik raak er gefrustreerd van, ik weet dat ze er niet aan kan doen en ik hou ook niet laten huilen. Vannacht was ook weer zo’n nacht ik dacht dat ik gewoon nog de enige was

10 maanden geleden

Reactie op yazzzz123

Wat knap van je kindje! Dankjewel voor je reactie. Is zelfde hier. Zit er e ...
Snap ik.. heb ook veel zulke nachten gehad.. waarvan ik dacht, waarom slapen mijn Kids nu niet door.. wat doe ik in godsnaam verkeerd. Maar ik ben blij dat ik nu heb doorgezet. Zwaar dat is het zeker, vooral je erbij werkt en dan weinig slaap.... en had soms ook echt wel zoiets van, fock it ik neem hem weer bij me in bed.. maar mezelf toch moet in gepraat met neee volhouden mama. Dit is maar 2 of 3 weken zo.. En dat het nu al zoo goed gaat, had ik echt nooit niet verwacht. Want hij is echt een kindje die echt het liefste de hele nacht neus aan neus ligt..

10 maanden geleden

Ik slaap al 14 maanden samen met mijn dochter anders wordt er niet geslapen in huis😫😫. Je bent zeker niet de enige en ik denk dat het vanzelf overgaat. Ik ken geen pubers die nog bij hun ouders slapen haha. S nachts komt ze ook nog 1x voor de fles. Nu is ze bijvoorbeeld ziek en eet ze minder en dan komt ze 2x. Het is zwaar en soms ook vervelend, maar het gaat vanzelf een keer over.

10 maanden geleden

Onze jongste van dezelfde leeftijd slaapt ook niet door. de oudste twee deden dat wel al lang, om even duidelijk te maken dat het gewoon per kind verschilt. Wij doen niks anders. Gelukkig weten we dat t echt voorbij gaat, alleen zou het soms fijn zijn om te weten wanneer dat dan is 😊

10 maanden geleden

Fijn om te lezen allemaal. Ik probeer nog door te zetten dankjewel alleen hopelijk slapen ze snel door ❤️

10 maanden geleden

Vanaf maand 4 ook geen enkele nacht meer door geslapen. Nu met 15 maanden slaapt ze het begin van haar nacht in haar vloerbed, maar wij blijven erbij totdat ze slaapt. De laatste paar dagen slaapt ze max een uurtje overdag, gaat om 19:00 uur naar bed en is vanaf 22:00 uur onrustig. Ook tussen ons in. Het is een (hele lange) faaaaaaase 😑🙆‍♀️

10 maanden geleden

Hier ook altijd onrustige nachten gehad met veel samen zijn en meerdere flesjes. Wat bij ons hielp was de avondfles niet meer geven. we dachten juist altijd lekker een fles voor het slapen gaan dan krijgt ze 's nachts geen honger maar sinds we gestopt zijn met de avondfles slaapt ze opeens veel rustiger en beter🤷‍♀️ Ze krijgt nu rond vijf uur bekertje water of melk bij het avond eten. Misschien een tip waar jij niks nee kan maar voor ons dus echt een uitkomst. Wat ook nog hielp was haar in een zomerslaapzak leggen ipv een winterslaapzak. in een winterslaapzak had ze te weinig bewegingsvrijheid

10 maanden geleden

Reactie op Kaat0201

Hier ook altijd onrustige nachten gehad met veel samen zijn en meerdere fle ...
Dankjewel voor je tips op dit moment willen we alles proberen

10 maanden geleden

Lieve mama, dit is heel normaal ❤️ Sommige kindjes hebben de nabijheid meer en langer nodig, en zijn gewoon “wakkerder” dan andere kindjes met weinig slaap en vaak wakker. Die van ons is net zo, maar hier komt het hoopvolle stuk: hij is nu bijna 15 maanden en ineens kan bij het zelf: in slaap vallen, en de hele nacht zonder ons. We hebben hem altijd veiligheid geboden, in bed genomen (ja, elke nacht) en nooit laten huilen. Het komt echt goed, maar jeetje wat is het zwaar ❤️‍🩹 Als je het nog niet gevonden hebt; lees een De Liefde van een Moeder op insta. Heeft mij heeeel erg geholpen.