11 Reacties

één jaar geleden

Ik ben voor het eerst weer ongesteld geworden precies een jaar na mijn uitgerekende datum, op 8 november. Dus het heeft bij mij ook 12 maanden geduurd. Ik ben toen ook pas begonnen met afbouwen van de borstvoeding, dus misschien dat het daardoor ineens kwam.

één jaar geleden

Kan zeker, ik heb het ook lang niet gekregen. Echter bleek ik toen plots zwanger 🙈 de signalen van vermoeidheid linkte ik aan ons klein meisje die op hetzelfde moment even slechter sliep, echter bleek dit dus vermoeidheid van een groeiende baby 🤭 zeer welkom, want we wouden het graag, gingen zelfs naar de dokter voor advies, maar doe dus tijdig eens een test indien je geen anti conceptie gebruikt, het kan er zomaar plots zijn. Ik prijs me alvast gelukkig dat ik minstens 2,5 jaar en vergoelijken veel langer geen menstruatie zal gehad hebben 😇

één jaar geleden

Ik ook nog niet, 1 jaar geleden bevallen en ook nog bv. Wel al een paar keer gedacht dat het zover was maar het zette toch niet echt door. Heb laatst een gynaecologische echo gehad en alles zag er goed uit, kan gewoon wat langer duren tot alles weer normaal is zei ze.

één jaar geleden

Dankjewel dames voor de reacties. Het geeft een geruststelling. Ik hoop wel dat het binnenkort begint 😅

één jaar geleden

Bijna een jaar geleden bevallen en BV gegeven tot half oktober, heb 25 oktober 1e menstruatie gehad maar sindsdien niet meer...vorig weekend negatief getest, nu afwachten wanneer weer een menstruatie komt, meer dames met opeens lange cyclus?

één jaar geleden

Helaas hier in dezelfde situatie. Hoeveel voedingen geef je nog? Ik zit op 5 voedingen per 24 u(helaas 3 in de nacht).

één jaar geleden

Hier pas na 10 maanden, kwam vooral omdat ik ging minderen met voeden. Zaten toen op 3 voedingen per dag.

één jaar geleden

Ik werdt na 10 maanden pas weer ongesteld. Geef nog wel borstvoeding maar nu nog maar 2 x per dag. Geef je nog veel/vaak borstvoeding? Daar kan het volgens mij ook aan liggen. Vaak als je afbouwt kan je weer ongesteld worden.

één jaar geleden

Geef je nog nachtvoedingen? Ik hoor vaak dat zodra de nachtvoeding vervalt, de menstruatie doorbreekt. Bij mij was dat met 8 maanden toen mijn zoontje opeens de nacht ging doorslapen, na 2 weken brak mijn menstruatie door.

één jaar geleden

Reactie op nada005

Geef je nog nachtvoedingen? Ik hoor vaak dat zodra de nachtvoeding vervalt, ...
Ik herken dit wel! Mijn dochter sliep vanaf maand 2 tot 4 door ‘s nachts, en toen kwam indd m’n menstruatie ook weer opzetten.

één jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Ik herken dit wel! Mijn dochter sliep vanaf maand 2 tot 4 door ‘s nachts, e ...
Klopt, in de nacht zit er meer prolactine in je bloed maar dit hormoon onderdrukt ook de opbouw van het baarmoederslijmvlies en de eisprong. Ik zou daarom, als je je menstruatie wil opwekken altijd kijken of je de nachtvoeding kan weglaten of vervangen.