16 Reacties
één jaar geleden
Ik heb dit inderdaad wel gedaan. Ze zeiden ook dat je ook eerst 50/50 kan doen. Dat hebben wij gedaan om langzaam over te stappen. (smaak blijkt nogal te verschillen) Was eigenlijk helemaal niet nodig want mijn zoontje vond gewone melk ook heel lekker.
één jaar geleden
Wij proberen dit ook sinds een paar weken maar is nog niet zo een succes, halfvolle melk koud of warm vind ze nog niet lekker dus blijft bij een paar slokken. Ze wilde eerst ‘s ochtends perse een fles maar die weigert ze opeens sinds deze week dus nu krijgt ze ‘s ochtends een boterham en thee en ‘s middags een paar slokken melk/thee/water en ‘s avonds een volle fles nog.
één jaar geleden
Reactie op F&M
Wij proberen dit ook sinds een paar weken maar is nog niet zo een succes, h ...
Ok… afwachten dus. Ik ben benieuwd hoe het bij ons zal gaan. Ik wacht even een paar dagen want ze heeft vandaag haar 11 mndn prikjes gehad. Is niet zo lekker van en om dan meteen haar melk ook aan te passen is misschien net even to much…
Onze consultatiebureau zei ook dat het niet erg is dat ze maar een paar slokjes melk zou drinken. Maar voor me gevoel krijgt ze dan zo weinig binnen vergeleken met haar normale fles.
één jaar geleden
Reactie op Mary_
Ok… afwachten dus. Ik ben benieuwd hoe het bij ons zal gaan. Ik wacht even ...
Ja dat idee had ik ook, straks krijgt ze te weinig vocht maar gedurende de hele dag drinkt ze best veel water en/thee (zo’n 2 of 3 mushkin bekers leeg) dus ik denk dat het wel goed zit.
één jaar geleden
Ja en inmiddels zijn we volledig over. Ons meisje is al 1 nu. We hadden het pak opgemaakt en de laatste keren de KV met de gewone melk gemengd (50/50). En toen het pak KV op was, gewoon 180cc opgewarmde melk gegeven. Alsof ze nooit anders dronk. Geen enkel probleem gehad. Ik geef nog wel 3 flessen per dag. Ze drinkt nog maar enkele slokjes water 😔
één jaar geleden
Ons meisje wordt ook over 3 weken 1 jaar. Bij ons zeiden ze dat het advies vanaf 1 jaar is om 300 ml zuivel te geven, melk, kwark, yoghurt. Onze middag fles is er al een tijdje af. Ik maak de melk poeder die ik heb staan nog op en daarna overboord gewone melk. Ik wil ‘s ochtends gewoon koude melk geven en ‘s avonds opgewarmde melk.
Waarin geven jullie de melk? In de fles of in een beker? Ik zit eraan te denken het beide keren gewoon in een beker te gaan geven. Misschien in het begin in de avond nog fles.
één jaar geleden
Rustig afbouwen en melk bij ontbijt/lunch is prima. Hier ook nog meestal 3 flessen, waarbij ik eentje meng met thee.