7 Reacties

6 maanden geleden

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van ruim 18 maanden zit ook in die fase. En als psycholoog kan ik zeggen dat het niets is om je druk om te maken! Je zoontje is een klein onderzoekertje die ontdekt hoe de wereld in elkaar zit. Dat doet hij door veel dingen eindeloos te herhalen. Hij ontdekt dat dat hetgeen hij doet steeds hetzelfde gevolg heeft (die voorspelbaarheid geeft een veilig gevoel) en hij leert dat hij invloed heeft op gebeurtenissen (of soms juist niet zoals in de bus). Hij ontwikkelt zijn autonomie, dus hij wil graag het een en ander zelf kunnen bepalen en zal boos zijn als hij dat niet mag of kan. Klinkt in mijn oren als een hele normale ontwikkeling, passend bij zijn leeftijd. Ik zou zeggen, lekker genieten van die kleine professor! :-)

6 maanden geleden

Ooww jaa hoor HEEL herkenbaar. Hier een dochter die dit vooral buiten heeft met op en af de stoep, op en af een drempel, of hier hebben we zo'n grasheuveltje liggen, ook daar omhoog en omlaag en dat het liefst heel de dag op repeat. Helaas komt er aan al dat leuks oom wel eens een eind omdat er gegeten of geslapen moet worden! En dan is het echt huilen alsof we gaar heel wat aan doen! Mensen die je aan staan te kijken of je wel netjes met je kind omgaat, jaaaa natuurlijk maar ze is gewoon boos want ze wil door. Al valt ze heel de tijd om omdat ze zo moe is, die drang om door te gaan blijft🙈. Niets om je druk om te maken hoor😁

6 maanden geleden

Reactie op Iris2511

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van ruim 18 maanden zit ook in die fase. En a ...
Klinkt heel geruststellend, haha. Bedankt!

6 maanden geleden

Reactie op Melaniem93

Ooww jaa hoor HEEL herkenbaar. Hier een dochter die dit vooral buiten heeft ...
Ohhh ja mijn zoontje gilt dan dus ook keihard OPEN DICHT OPEN DICHT en iedereen zit me aan te staren. Ik hoop toch dat deze fase snel over is 😂

6 maanden geleden

Hier een obsessie voor sleutels in een sleutelgat. Heb een 2e sleutelgat die laag zit. Ze kan hier heel druk mee zijn om de sleutels erin te doen en eruit te trekken. En dat 116363738291639 keer. 👍🏻👍🏻 op en af stappen heeft ze ook gehad.

6 maanden geleden

Hier moet alles dicht! Kastjes, lades, deuren. Maar ook de deksel op de pindakaas na t smeren van de boterham. Anders wordt de boterham niet gegeten 🤣🤣

6 maanden geleden

Reactie op Mommiejam

Hier een obsessie voor sleutels in een sleutelgat. Heb een 2e sleutelgat di ...
Hier ook haha! In zijn driewieler zit ook een klein gaatje onder het zadel, hij gaat dan eerst een sleutel uit het bakje op de trap halen en doet net alsof hij “de motor moet starten”. 😂 zo grappig! Maar we vinden sleutels door het hele huis, vandaag uit de wasmachine gevist. Maar idd ook alles dicht doen, dopjes moeten overal weer op. Ik vind het wel handig 👌😅