44 Reacties

2 jaar geleden
Wij hebben dit wel altijd gegeven. En inderdaad de pap passend bij mijn zoontje zijn maand. In het begin maakte wij de pap van de helft van zijn 11:30 fles. de andere helft kreeg hij gewoon als fles. Na een week of 2 maakte wij de pap van zijn hele fles.
Met het wennen van het brood deden wij een halve pap en een halve boterham. Het brood eten ging zo goed dat wij nu van de pap zijn afgestapt en hij brood eet. :)

2 jaar geleden
Reactie op Yessicamsterdam
Wij hebben dit wel altijd gegeven. En inderdaad de pap passend bij mijn zoo ...
aah wij hebben de pap trouwens altijd met een lepel gekregen. :) dat ging super!

2 jaar geleden
Ja hoor hier ook 's ochtends! Maak ook de pap van 6 maand op. En ga dan over op de 8 maand 😊 hier vind ze het super lekker als ontbijt!

2 jaar geleden
Reactie op Ahxxxxx
Waarom zou je pap geven? Misschien een domme vraag hoor. Maar ben benieuwd. ...
's Ochtends krijgt ze pap. Nu nog de olvarit 6+ maar als die op is de 8+. Ze is net 8 maanden. Ik wilde haar iets meer geven 's ochtends dan alleen melk, zodat ze lekker de dag kan starten. Ik had het idee dat ze nog wel meer lustte. Broodje gaat soms wel 's middags maar kost meer tijd. Soms wil ze hem ook niet. Met een kind dat naar school moet, broodjes smeren, zelf eten, is het fijn als alles niet teveel tijd kost 😉 Dus pap is een mooie oplossing voor ons. En ze vindt het lekker. Het ligt ook wat zwaarder op de maag dan melk, dus ze spuugt iets minder erna.

2 jaar geleden
We geven ons zoontje elke avond een bakje pap voor zijn laatste fles. We zijn bij de vanaf 4 maanden gebleven.
Ik doe er soms iets 100% pindakaas of iets kaneel door voor een andere smaak.

2 jaar geleden
Reactie op Ahxxxxx
Wij doen het in de avond als extra voeding, zodat ons zoontje zich in nacht niet meld voor een fles.
Als ontbijt kan pap ook ipv een broodje. Dat staat zelfs in de groeigids die ik van het cb heb gekregen.

2 jaar geleden
Reactie op Sprutsje
Ik zie nergens de honing suikers staan 😅 voor mijn gevoel zitgen er juist ...
Dit klopt wel hoor! De Olvarit 8mnd pap bevat 5% honing, ofwel een verkapte vorm van toegevoegd suiker.
Het is wel méér volkoren dan de 6mnd variant, maar niet 100% volkoren (daarvoor moet een product uit volledig uit meel bestaan). De 8mnd pap is een mix van meel en bloem (bloem = ‘wit’).

2 jaar geleden
Reactie op Ahxxxxx
Ik heb het als vervanger gehaald voor brood zodat we sneller weg kunnen in de ochtend omdat ze nog niet zo goed brood at.. Maar nu ze goed brood eet geef ik bijna altijd brood aan mijn kleintje. Ik maak het nu op en dan blijf ik bij brood. Met de oudste ook zo gedaan.

2 jaar geleden
Reactie op Ahxxxxx
Omdat ze hier op een gegeven moment de eerste fles niet meer dronk. Na 2 slokjes was ze er klaar mee. Toen over gegaan op pap, dit vind ze hartstikke lekker. Staat inderdaad ook gewoon in het groeiboekje bij ons 😊 ik doe een deel pap en nog wat melk uit haar flesje 😄

2 jaar geleden
Reactie op Anne11-05
Wij geven onze zoon nog de 6 maanden pap van Olvarit. Deze krijgt hij ieder ...
Wij geven ook nog steeds de 6 maanden pap. Ook omdat we hebben gelezen dat er in de 8 maanden pap onnodige suikers toegevoegd werden.

2 jaar geleden
Reactie op serrabre
Ik heb die gids nooit gekregen 😅, zal er es naar vragen de volgende keer. ...
Huh echt niet? Ik dacht dat ze die standaard gaven die GroeiGids bij alle GGD'en. Bij ons worden de lengte en gewicht enzo er ook in opgeschreven, bij jullie niet? Waar word dat dan genoteerd?