35 Reacties

één jaar geleden

Mijn neefje was ook heel vaak ziek en oorontsteking. Is voor dat hij 1 was nog geholpen. En dat is hartstikke goed gegaan. En daarna nooit geen oorontsteking meer gehad dus het heeft zeker wel heel erg geholpen.

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Mijn neefje was ook heel vaak ziek en oorontsteking. Is voor dat hij 1 was ...
Fijn om te horen!

één jaar geleden

Ik vrees dat ons zoontje er ook aan moet geloven, van de week (weer) een dubbele oorontsteking en nu een verwijzing naar de KNO arts gekregen. We moeten begin dec, ben benieuwd.

één jaar geleden

Hier nu 2x in een half jaar tijd oorontsteking. Volgende keer denk ik dat we ook doorverwezen gaan worden. Echter vielen bij mij de buisjes er vaak binnen een week weer uit, en uiteindelijk moest m’n oor volledig geklapt worden ( achter het oor open snijden) om het van binnen uit te reinigen voordat de oorontstekingen minder werden tot overgingen. Hoop dus dat ze niet op mij lijkt!!

één jaar geleden

Reactie op Mandarijn2020

Ik vrees dat ons zoontje er ook aan moet geloven, van de week (weer) een du ...
Ach wat zielig! Veel beterschap en sterkte voor jullie zoontje! ❤️

één jaar geleden

Mijn tweede heeft buisjes gekregen met 15mnd. Wat een verademing. Nog regelmatig oorontsteking maar dan kreeg hij gewoon een loopoor en druppels en was hij er niet stront ziek van Nu de jongste met bijna 1 jr ook steeds oorontsteking. Dus ik wil absoluut een verwijzing naar de kno voor buisjes. De narcose was wel even rot en het wakker worden ook (heel erg overstuur). Maar ze knappen heel snel op. Ik vind narcose ook spannend maar de ingreep is klein en duurt maar kort gelukkig

één jaar geleden

Reactie op Duc_je

Mijn tweede heeft buisjes gekregen met 15mnd. Wat een verademing. Nog regel ...
Wat vervelend voor jullie ook, wij kregen een verwijzing na 3x oorontsteking in nog geen 4 maanden.. Hopelijk worden jullie ook snel geholpen!

één jaar geleden

Ik volg graag even! Ons zoontje heeft sinds eind augustus al 3 x op beide oren tegelijk een ontsteking gekregen. Deze woensdag moeten we ook even gaan horen bij de nko-arts.

één jaar geleden

Reactie op MomofSeth

Wat vervelend voor jullie ook, wij kregen een verwijzing na 3x oorontstekin ...
Verwijzing is binnen. Helaas pas over 3 weken plek 🥴

één jaar geleden

Reactie op Duc_je

Verwijzing is binnen. Helaas pas over 3 weken plek 🥴
Bij ons was het 5 weken wachttijd 😵‍💫. Dus fingers crossed dat hij in de tussentijd niks aan z’n oren krijgt.

één jaar geleden

Reactie op Mandarijn2020

Bij ons was het 5 weken wachttijd 😵‍💫. Dus fingers crossed dat hij in de ...
Pff waardeloos hè. Hier zijn de oren al ontstoken en ze heeft al twee kuren AB gehad afgelopen maand. Dus nu krijgt ze niks en moeten we eerst aankijken... Ik duim voor jullie!

één jaar geleden

Reactie op Duc_je

Pff waardeloos hè. Hier zijn de oren al ontstoken en ze heeft al twee kuren ...
Oh no! Heftig hè, en je zou zo graag het van die kleintjes over willen nemen. Antibiotica is ook echt troep. Hopen snel op beterschap en dat de KNO arts ze kan helpen. Sterkte ook voor jullie meisje 🍀!

één jaar geleden

Dat snap ik helemaal. Ons zoontje heeft vanaf zes maanden buisjes. Het plaatsen is heel erg goed gegaan en hij heeft er veel baat bij. Hij heeft nog regelmatig een oorontsteking maar heeft er vrijwel geen last meer van. Narcose ging ook heel goed. Ik mocht hem zelf vasthouden tot hij in slaap was, zodat hij heel rustig de narcose in ging.

één jaar geleden

Reactie op Biancakra

Dat snap ik helemaal. Ons zoontje heeft vanaf zes maanden buisjes. Het plaa ...
Wow dat is al heel jong Mag ik vragen waarom hij die indicatie toen al had? Omdat ze wel eens moeilijk doen over de leeftijd en ik dat argument wil kunnen ondervangen bij de kno

één jaar geleden

Zoontje 19 oktober 1 geworden. 31 oktober buisjes gekregen. Hij had tussen mei en september 3x dubbele oorontsteking met hoge koorts en 2x antibiotica daarvoor. Ingreep ging heel goed. De oudere kindjes die ook die ochtend moesten leken er meer last van te hebben. Mijn zoontje ging zodra hij wat gedronken en gegeten had meteen lekker spelen en gek doen

één jaar geleden

Mag ik vragen wat de symptomen zijn bij jullie kindjes? Mijn dochtertje heeft twee trommelvliezen die wat roder zagen en hoge koorts. Maar verder is ze super vrolijk, eet beter dan ze ooit gedaan heeft, drinkt de bv goed, slaapt goed en zit totaal niet aan haar oortjes. Ook als ik zelf druk rondom de oortjes krijg ik geen reactie. Nu mocht ik evt starten met AB, maar wil dat eigenlijk niet gelijk doen. Ik twijfel er langzamerhand aan of ze wel echt een dubbele oorontsteking heeft

één jaar geleden

Bij ons zoontje gaan de oorontstekingen vooral gepaard met veel pijn en huilen.. ook trekt hij wel aan zijn oor als hij er last van heeft en als je er maar met een vinger aan durft te zitten krijst hij het uit. Ook plat liggen (vooral toen hij jonger was) was vreselijk.. eten en drinken deed hij ook minder goed. Ze zeggen wel dat ieder kind andere symptomen laat zien dus dat is lastig te zeggen.. mijn zoontje had vaak maar net verhoging en geen hoge koorts..

één jaar geleden

Ons zoontje heeft al veel (dubbele) oorontstekingen gehad. Alleen al in oktober 2 dubbele oorontstekingen met 2x antibiotica en 2 ‘enkele’ oorontstekingen. Allemaal met veel pijn en ruim 40 graden koorts. Half december is er pas plek voor buisjes… Kan niet wachten tot het zover is. Hij heeft zoveel pijn

één jaar geleden

Reactie op CWTH

Mag ik vragen wat de symptomen zijn bij jullie kindjes? Mijn dochtertje hee ...
Vooral een erg verdrietig jochie wat niet plat wil liggen in combinatie met de hoge koorts. Huisarts dan een rood en bomberend trommelvlies

één jaar geleden

Reactie op CWTH

Mag ik vragen wat de symptomen zijn bij jullie kindjes? Mijn dochtertje hee ...
Koorts, moeilijk slapen, soms aan de oren zitten of op het hoofd slaan, huilen met liggen met name in de nacht, slecht drinken, slecht eten, hele dag jammeren en zichzelf niet kunnen vermaken maar bij je willen hangen (dat laatste is bij elk ziek zijn wel lijkt mij) en daarbij dus rode oren.