Misschien ben ik een hele overbezorgde moeder. Maar ons meisje is al een week niet fit. Wat begon met verkouden en koorts, werd 2 dagen later vlekjes in haar gezicht/armpje/been/billen. Contact gehad met de ha en ze dachten of beginnende waterpokken of een virus. Toen ging het 2 dagen goed. Wel vlekjes, maar niet meer. Ook geen koorts meer. Afgelopen zaterdag was ze helemaal in paniek en kregen we haar met moeite rustig. Ze had toen 38.2 dus een zetpil gegeven. Daarna zijn we nog met zijn drietjes samen bij ons in bed in slaap gevallen. Bij het opstaan klaagde ze over nekpijn. Ook als ze liep zag je dat ze pijn had. Dus zondag de huisartsenpost gebeld want ik dacht meteen hersenvliesontsteking (de combi vlekjes en nekpijn). We konden direct komen. Het was geen hersenvliesontsteking maar een virus. Ze was moeilijk te onderzoeken want het was echt drama. Er is alleen koorts gemeten en vluchtig naar de vlekjes gekeken. In de loop van de dag leek het beter te gaan.
'S nachts ook doorgeslapen en gistermorgen fijn gespeeld samen.
Na het middagdutje zakte ze tijdens het lopen opeens door haar benen en viel ze op de grond. Dit gebeurde vrij snel daarna nog een keer. Ze leek daarna ook haar balans steeds niet te kunnen houden. De ha gebeld en we konden meteen komen. Hij heeft haar wel goed onderzocht, longen, keel, oortjes, goed naar de vlekjes gekeken en zei dat het echt door een virus kwam. Dat dat op de zenuwen slaat ofzo.
Vannacht heeft ze goed geslapen maar bij het opstaan leek het erger. Ze wilde niet staan, zakte meteen er door. Wil ook steeds getild worden. Vanmorgen meteen weer de ha gebeld en konden weer komen. Hij zegt dat we ons echt geen zorgen hoeven te maken dat het niks neurologisch is maar echt een virus.
Is er iemand hier bekend mee?
Mijn hart breekt en ik maak me zo'n zorgen...